Gå till innehåll

Android tablet


margrehte

Recommended Posts

Hej ! Har fått en 7"Android Series, försökte installera från market android och kommer då upp ruta

"ingen androidtelefon är kopplad till detta googlekonto " vill inte ha den som telefon utan bara som surfplatta på soffbordet, vad göra ? .

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skaffa inte ett större minneskort ännu. Det är troligtvis ditt internminne på plattan som är fullt. Beroende på vilken androidversion du använder så kan du flytta över installerade appar på minneskortet. Du behöver Android 2.2 eller högre för att kunna göra det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Manneman. Med plattan som är Android 2.2 så följde en tunn tunn engelsk manual,har surfat runt för att förstå mej på plattan,först här fick jag användbar info även om det inte funkade.Om du eller någon annan här vet om någon sajt som kan hjälpa mig förstå plattan så vore det toppen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det standard Android som ligger på den så funkar det likadant oavsett hårdvaran. Och även om det är en tillverkaranpassad Android är de ofta ganska snarlika varandra, det är mest kosmetiskt och små finesser som skiljer dem åt. Menyer och arbetsflödet i stort brukar vara ganska snarlikt organiserat. Så att kolla lite android filmer på Youtube kanske kan hjälpa dig att komma igång.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För att flytta appar från plattan till minneskortet (det kallas App2SD) så går du in i inställningar. Under inställningar letar du efter något som heter antingen Appar eller Program. Där finns en rubrik som heter Hantera Appar eller Hantera program. Där får du en detaljerad lista över alla appar som finns i din maskin. Här får du gå in i varje program och klicka på Flytta till SD. Tänk på att vissa appar inte går att flytta och vissa bör man inte flytta. De som inte går att flytta har en skuggad knapp. Om man bör flytta eller inte hittar du under appens beskrivning på Market. Sök efter Stöd för App2SD. Du kan också helt enkelt prova... flytta appen och starta den och se om den funkar. Om inte är det bara att flytta tillbaka den.

Vad gäller din ursprungsfråga... kanske läge att göra om användaren? Något har uppenbarligen blivit fel. Jag har följt lösningen via si3rras länk många gånger...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

HJÄLP ! Nu har jag lagt dagar och oändligt med timmar på att testa alla fellösningar för "det finns ingen androidenhet kopplad till detta konto" ,även lusläst hjälpcenter både för google och android.Laddade ner och installerade ett program från SlideMemarket vilket gick både snabbt och problemfritt,finns inte så mycket att välja på där dock.Finns lösning eller skall jag bara glömma bort market.android ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skulle nog absolut rekommendera dig att sätta i ett simkort och testa om detta kan vara problemet, räcker med ett kontantkort..

(antar att plattan har plats för sim-kort?)

Redigerad av si3rra
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Plattan har ingen plats för simkort,finns två usbportar i manicken man sätter i för att koppla till nätet, jag testade så mycket och inget fungerade så till sist rensade jag konton/webbläsaren och nollställde plattan,Nu har jag lånat en kompis e-mail och skapat ett nytt konto,nu när jag klickar på logga in på market så kommer kontot upp automatiskt (ett framsteg ;.) ).Jag har kört fast lina och nu wireless, har ju telias surfsticka jag kan ladda och testa med.Står att google kontot skall vara samma som när man först konfigurerade sin enhet.Den här plattan går inte konfigurera utan det är bara små justeringar som går att göra i funktioner,Jag skall testa med en annan webbläsare i dag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...