margrehte Posted October 20, 2011 Share Posted October 20, 2011 Hej ! Har fått en 7"Android Series, försökte installera från market android och kommer då upp ruta "ingen androidtelefon är kopplad till detta googlekonto " vill inte ha den som telefon utan bara som surfplatta på soffbordet, vad göra ? . Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tobias84 Posted October 20, 2011 Share Posted October 20, 2011 Då måste registrera din gmail i plattan för att kunna använda market. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
si3rra Posted October 20, 2011 Share Posted October 20, 2011 Prova denna lösning: http://www.androidear.com/developers/solved-android-market-website-says-%E2%80%9Cthere-are-no-android-phones-associated-with-this-account-%E2%80%9D/?lang=sv Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
margrehte Posted October 21, 2011 Author Share Posted October 21, 2011 Tack för svar,tyvärr funkade det inte så jag skapade ett nytt konto men resultatet blev samma,jag klickade på "hämtningar" och där stod att utrymmet var för litet så imorgon införskaffar jag minneskort. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Manneman Posted October 21, 2011 Share Posted October 21, 2011 Skaffa inte ett större minneskort ännu. Det är troligtvis ditt internminne på plattan som är fullt. Beroende på vilken androidversion du använder så kan du flytta över installerade appar på minneskortet. Du behöver Android 2.2 eller högre för att kunna göra det. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
margrehte Posted October 21, 2011 Author Share Posted October 21, 2011 Hej Manneman. Med plattan som är Android 2.2 så följde en tunn tunn engelsk manual,har surfat runt för att förstå mej på plattan,först här fick jag användbar info även om det inte funkade.Om du eller någon annan här vet om någon sajt som kan hjälpa mig förstå plattan så vore det toppen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nicklas Posted October 21, 2011 Share Posted October 21, 2011 Är det standard Android som ligger på den så funkar det likadant oavsett hårdvaran. Och även om det är en tillverkaranpassad Android är de ofta ganska snarlika varandra, det är mest kosmetiskt och små finesser som skiljer dem åt. Menyer och arbetsflödet i stort brukar vara ganska snarlikt organiserat. Så att kolla lite android filmer på Youtube kanske kan hjälpa dig att komma igång. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Manneman Posted October 22, 2011 Share Posted October 22, 2011 För att flytta appar från plattan till minneskortet (det kallas App2SD) så går du in i inställningar. Under inställningar letar du efter något som heter antingen Appar eller Program. Där finns en rubrik som heter Hantera Appar eller Hantera program. Där får du en detaljerad lista över alla appar som finns i din maskin. Här får du gå in i varje program och klicka på Flytta till SD. Tänk på att vissa appar inte går att flytta och vissa bör man inte flytta. De som inte går att flytta har en skuggad knapp. Om man bör flytta eller inte hittar du under appens beskrivning på Market. Sök efter Stöd för App2SD. Du kan också helt enkelt prova... flytta appen och starta den och se om den funkar. Om inte är det bara att flytta tillbaka den. Vad gäller din ursprungsfråga... kanske läge att göra om användaren? Något har uppenbarligen blivit fel. Jag har följt lösningen via si3rras länk många gånger... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
margrehte Posted October 27, 2011 Author Share Posted October 27, 2011 HJÄLP ! Nu har jag lagt dagar och oändligt med timmar på att testa alla fellösningar för "det finns ingen androidenhet kopplad till detta konto" ,även lusläst hjälpcenter både för google och android.Laddade ner och installerade ett program från SlideMemarket vilket gick både snabbt och problemfritt,finns inte så mycket att välja på där dock.Finns lösning eller skall jag bara glömma bort market.android ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
si3rra Posted October 27, 2011 Share Posted October 27, 2011 http://androidforums.com/android-lounge/270327-solution-market-webstore.html#post2234780 fungerade inte ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
margrehte Posted October 27, 2011 Author Share Posted October 27, 2011 Nej. Står om sms funktion ock i lösningen ovan ,men något ord som "sms" ser då inte jag på varken google eller androidsidan, man behöver väl inte ha simkort i tablets ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
si3rra Posted October 28, 2011 Share Posted October 28, 2011 (edited) Skulle nog absolut rekommendera dig att sätta i ett simkort och testa om detta kan vara problemet, räcker med ett kontantkort.. (antar att plattan har plats för sim-kort?) Edited October 28, 2011 by si3rra Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
margrehte Posted October 28, 2011 Author Share Posted October 28, 2011 Plattan har ingen plats för simkort,finns två usbportar i manicken man sätter i för att koppla till nätet, jag testade så mycket och inget fungerade så till sist rensade jag konton/webbläsaren och nollställde plattan,Nu har jag lånat en kompis e-mail och skapat ett nytt konto,nu när jag klickar på logga in på market så kommer kontot upp automatiskt (ett framsteg ;.) ).Jag har kört fast lina och nu wireless, har ju telias surfsticka jag kan ladda och testa med.Står att google kontot skall vara samma som när man först konfigurerade sin enhet.Den här plattan går inte konfigurera utan det är bara små justeringar som går att göra i funktioner,Jag skall testa med en annan webbläsare i dag. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts