Gå till innehåll

Seg efter batteribyte


ove

Recommended Posts

Jag har en dell eps lite äldre som sa till om batteri byte.jag bytte batteri men på grafikkortet va fläckten trasig så det vart byte av fläkt med, Nu är datorn seg vid uppstart ,hackar med film o ljudet hackar med grafiken är bra men det fryser till hela tiden .va kan det va för fel????

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ladda hem och installera SIW http://dl.dropbox.com/u/11159784/cdn/im/siw-setup.exe

Detta är en gratisversion och den fungerar till det du behöver. När du installerat och kört SIW har du information om ditt system och kan på så vis gå till tillverkarens hemsida för drivrutiner, för att få rätt verison.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu är vi närmare en lösning hoppas jag .Iresursövervakaren på fliken processor så arbetar processorn allt från 60% upp till 90 % på systemavbrott Dpc-anrop och rutiner för avbrottstjänst.Det måste väll sega ner datorn .och hur stänger en av den.???????

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Property Value

NYA (Dell Inc. Dimension XPS)

Summary

Manufacturer Dell Inc.

Model 0C8180

Version [unknown]

Serial Number ..CN4811148P00CZ.

Bridge

North Bridge Intel i925X Revision B1

South Bridge Intel 82801FB (ICH6) Revision 03

CPU

Name Intel® Pentium® 4 CPU 3.40GHz

Cpu Socket Socket 775 LGA

Max CPU Speed 4000 MHz

Memory

Maximum Capacity 4096 MBytes

Maximum Memory Module Size [unknown]

Memory Slots 4

System Slots

ISA 0

PCI 6

AGP 0

VL-BUS 0

EISA 0

PCMCIA 0

ExpressCard 0

MCA 0

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hämta och kolla datorn med en "System Latency Checker" http://www.thesycon.de/deu/latency_check.shtml

Om du får "röda" staplar, gå till enhetshanteraren och avaktivera en enhet i taget tills du inte får några utslag längre. Nu har du hittat källan till felet, avinstallera och installera en nyare drivrutin.

Kom ihåg att läs anvisningarna noga, så du förstår vad du gör.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag hitta inget när jag körde checkern det kom röda staplar fast jag inaktiverade vart efter . sen körde jag ja du ser va jag mena

C:\ Volume Label: Local Disk, File System: NTFS

Advanced SystemCare verifierar filer (steg 1 av 3)...

169984 filposter har behandlats.

Filverifieringen är klar.

420 stora filposter har behandlats.

0 skadade filposter har behandlats.

2 EA-poster har behandlats.

73 referensposter har behandlats.

Advanced SystemCare verifierar index (steg 2 av 3)...

Indexposten PERFMON.EXE-F629ACAE.pf i index $I30 för filen 126614 är

felaktig.

Indexposten PERFMO~1.PF i index $I30 för filen 126614 är felaktig.

210332 indexposter har behandlats.

Indexverifieringen är klar.

Advanced SystemCare hittade fel och kan inte fortsätta i skrivskyddat läge.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Prova med att starta ett kommandfönster i "administrativt" läge.

Start -> Alla program -> Tillbehör, högerklicka "Kommandotolken" och välj "Kör som administratör..."

Skriv: chkdsk /f (tryck ok) Nu kommer windows att tala om att den inte kan köra förren efter omstart, bekräfta med J eller Y (Ja eller Yes).

Starta om datorn och låt disk checkern jobba..

Testa igen med Latency checkern, kontrollera vad som tar prestanda i aktivitetshanteraren, Processer eller ladda hem och installera Process explorer från sysinternals http://technet.microsoft.com/sv-se/sysinternals/bb795533

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här har det hänt grejer den ena hårdisken försvann kvar blev den andra med op-systemet på, och dpc checker visar nu bara små gröna staplar .så nu är den borttagen.. och processor går normalt. hoppas det är frid o fröjd nu

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett sista iriterade problem vid uppstart säger datorn att han ej hittar hårddisk 2 så en ska trycka f1 för att komma vidare .förutom det så blev datorn snabb mot va han va tidigare. problemet med f1 svara om någon vet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På vissa datorer ställer F1 BIOS i default läge så att datorn kan starta.

Om du inte ser den andra disken så gå in i BIOS och kontrollera inställningarna.

Det kan naturligtvis vara så att den andra disken som inte syns är kasserad, eftersom felet du hittade med system Care, betyder att det är felaktiga kluster / index poster på hårddisken.

Om det är en ensam fysisk disk, kan det vara hårdvarufel och den bör kontrolleras med diskverktyg som fås gratis, oftast från tillverkaren av disken.

Är det en partion på en disk, är partionstabellen kass och du får skapa en ny partion på utrymmet och formatera med windows egna diskverktyg.

Redigerad av Venoms
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett sista iriterade problem vid uppstart säger datorn att han ej hittar hårddisk 2 så en ska trycka f1 för att komma vidare .förutom det så blev datorn snabb mot va han va tidigare. problemet med f1 svara om någon vet.

Det är vanligt på Dell.. deras BIOS är väldigt kinkigt.

mao. du måste gå in i bios och markera disken som "hittad".

Samt även markera/ange rätt Sata/IDE interface, som används för denna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu är det så att jag tog bort hårddisken och det är nog det han säger till om att han ej hittar hårddisk 2.gäller samma svar på det som du skrev sist Mario?

Okej, som jag skrev gäller.

Men i ditt fall skall du gå in och välja "none" - på den platsen/interfacet som disken satt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har jag varit inne i bios och ändrat startar kanonbra utan F1 knapp ,tack för all hjälp jag fått ,mycke besvär för en trasig hårddisk ,men en lär sig mycke nytt , ex bios jag är livrädd varje gång .tack igen och vill nu avsluta tråden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...