Gå till innehåll

[LÖST] Någon som rootat en xperia x10i


Venoms

Recommended Posts

Jag har ingen erfarenhet av den luren men det borde framgå via XDA.... jag har minimalt förtroende för de svenska fororna som tyvärr på ett typiskt svenskt sätt inte klarar av att hålla kvaliten.

http://forum.xda-developers.com/forumdisplay.php?f=617

Man får lägga ner lite tid på att läsa samt kolla om det verkar vettigt i trådarna !!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller inte med plun att alla svenska forum inte har kvalité.

Men som plun säger så kika på XDA eller Svenska Swedroids http://www.swedroid.se/forum/f24/

Sen är jag inte riktigt med vad du undrar över, är det hur man gör eller något annat?

Edit:

Här finns en tråd om rootningen på Swedroids http://www.swedroid.se/forum/17014-guide-roota-senaste-firmware-3-0-1-g-0-75-med-flashtool.html

Redigerad av cjb
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo problemet med Swedroid är att det dräller av "döda" inlägg som inte uppdateras om det sker en förändring, mycket dålig kvalite på många inlägg mao.

Hos XDA (som då har många fler medlemmar) så hålls trådarna mycket bättre uppdaterade.

I det här fallet så är det då perfekt om man har en tråd från båda forumen att kolla i.

Det är ju ingen höjdare att få en "brickad" lur och behöva starta en sunkig "HJÄLP" tråd som man ofta ser hos Swedroid... :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ge mig 5 min skall jag plocka fram precis lika många "döda" trådar/inlägg och "HJÄLP" trådar/inlägg på XDA ;)

Har man en hyffsat ny lur med många användare funkar Swedroids bra, äldre och/eller udda lur är XDA att föredra :P

Sorry för OT inlägg.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ge mig 5 min skall jag plocka fram precis lika många "döda" trådar/inlägg och "HJÄLP" trådar/inlägg på XDA ;)

Har man en hyffsat ny lur med många användare funkar Swedroids bra, äldre och/eller udda lur är XDA att föredra :P

Sorry för OT inlägg.

Njau.... jag är en hängiven Androidanvändare som ofta besöker Swedroid och då främst Sensation

-forumet.

Jag blir heligt förbannad när jag ser dessa "HJÄLP"-trådar då någon använt någon gammal "skit" som de hittat i forumet.

Nu är då min huvudpoäng att verkligen jämföra/kolla XDA/Swedroid så funkar det garanterat utan missöden !!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det jag mest undrade över är väl om telefonen fungerar som den ska med telenor efter det man rootat den.

Jag vet en bekant som grejade med sin Iphone och efter det så fungerade inte kontot på den längre. Han hade bytt basband och firmware typ.. hursomhelst, om man följer anvisningen.. funkar telefonen efteråt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det jag mest undrade över är väl om telefonen fungerar som den ska med telenor efter det man rootat den.

Jag vet en bekant som grejade med sin Iphone och efter det så fungerade inte kontot på den längre. Han hade bytt basband och firmware typ.. hursomhelst, om man följer anvisningen.. funkar telefonen efteråt?

Jo men det måste du själv kolla upp !!

Vissa firmware kan vara för en annan världsdel.

Du har både Swedroid SAMT XDA...... bara att läsa på !!

(orkar man inte läsa på så ska man inte "roota" !!! )

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det jag mest undrade över är väl om telefonen fungerar som den ska med telenor efter det man rootat den.

Jag vet en bekant som grejade med sin Iphone och efter det så fungerade inte kontot på den längre. Han hade bytt basband och firmware typ.. hursomhelst, om man följer anvisningen.. funkar telefonen efteråt?

Jämför inte en iphone med en Android lur när det gäller root/jailbreake, att enbart roota en android lur ger inga kompabilitetsproblem med ett nätverk.

Att roota en android lur kan du jämföra med att skaffa dig ett admin konto istället för ett användarkonto på din lur och på så sätt få tillgång till att göra ändringar i hela telefonen.

Men som plun säger skall man vara försiktig när man börjar installera egna baseband och roms, min rekomendation är att installera CWM och skapa en nandroid backup diekt efter att man rootat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Snälla Plun.. bara för att man läser igenom en instruktion betyder det inte att det fungerar... jag ville bara veta om någon gjort det.

Tack för infot alla som svarat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.
×
×
  • Skapa nytt...