Gå till innehåll

Raspberry Pi lagret slut på några minuter.


Recommended Posts

Postad (redigerade)

"Raspberry Pi börjat säljas av två brittiska distributörer. Enligt den ena distributören Premier Farnell såldes lagret slut på några minuter, skriver The Register".

"Antalet besök på webbsidan för Raspberry Pi uppgick till 600 per sekund i går"

Källa: http://www.idg.se/2....a-nagra-minuter

Raspberry Pi drivs av en ideell organisation som har tagit fram vad som tros vara världens billigaste dator som når alla konsumenter i världen. "Priset för den enklaste modellen kommer landa på under tvåhundra svenska kronor. Den lite mer avancerade modellen med nätverksport kommer kosta 230 kronor".

Jag har ärligen inte koll på vem som kommer att saluföra "Raspberry Pi" i Sverige. Men om inte "världens billigaste dator" inte redan är förbokad av kunder så kommer det att bli rusning till återförsäljarna i Sverige. Jag avvaktar till andra generationen av Raspberry Pi släpps. Operativsystemet till Raspberry Pi blir ett flertal Linuxbaserade operativsystem. Användaren/kunden får själv hämta ner operativsystemet från "Raspberry Pi" hemsida.

Det här ingen nyhet liknande tankar har funnits tidigare. Ett stort problem har varit att få någon samarbetspartner att tillverka produkten i en större skala. Det här problemet har Raspberry Pi löst.

Redigerad av Myggan63
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad jag kan förstå är det bara "Premier Farnell or RS Components" som säljer Raspberry Pi via nätet. Vad som har släppts i veckan är model B, som har ( "Ethernet port and 2 USB ports" ) 10 000.st som är slutsålda. Om någon återförsäljare planerar för en framtida försäljning i Sverige är okänt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...