Gå till innehåll

Ändra windows 7 till Vista


johntax

Recommended Posts

Nej. Det är som att måla om huset. Bara att göra om helt enkelt. Samma sak om man har ett 32-bitars eller 64-bitars system; det går inte att växla emellan utan det är bara ominstallation från scratch som gäller tyvärr. Se till att du har backup på dina drivrutiner och saker du vill ha kvar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du bränt ut återställnings skivorna till Vista?

I så fall går det att genomföra, men du måste formatera om hårddisken inne i installationen för vista, inte snabb format dock.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Har du bränt ut återställnings skivorna till Vista?

I så fall går det att genomföra, men du måste formatera om hårddisken inne i installationen för vista, inte snabb format dock.

Du tycker inte att det framgick tydligt nog när jag sa att johntax var tvungen att installera om sitt OS?

Fråga om "Installera inte W7 på en Vista/xp dator om du vill gå tillbaka, W7 låser hdd i boot sektorn." - var har du fått den informationen ifrån? Kan meddela att det är så felaktigt det bara kan bli. -_-

Jag har installerat Vista och W7 kors och tvärs på mängder av datorer utan problem. Datorer med F11-återställning har inte heller påverkats. Det gäller bara att veta vad man gör. :rolleyes:

Redigerad av Wheninrome
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Får nog hålla med Wheninrome här, ser inte heller något problem med att gå tillbaka.

Däremot tycker jag man borde ställa frågan VARFÖR man vill gå tillbaka? Windows 7 är ju lika bra eller bättre på samtliga punkter. Kanske finns det en vettigare lösning än att nedgradera till Vista igen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har uppgraderat mitt Vista till win7. Kan man ångra uppgraderingen och gå tillbaks till Vista igen..???

Om du uppgraderade på ett sådant sätt att du nu har en mapp Windows.old så beskriver Microsoft hur man använder den för att backa tillbaka till Vista på sidan http://support.microsoft.com/kb/971760

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...