Gå till innehåll

Den här enheten kan inte starta


Recommended Posts

Postad (redigerade)

Jag har precis bytt moderkort och processor samt installerat Windows 7 på nytt (ren installation, inget gammalt kvar). Eftersom många av drivrutinerna för moderkortet inte kunde hämtas automatiskt fick jag köra den medföljande skivan med drivrutiner på och installera drivrutinerna för enheterna - därefter fungerar allt. Men det finns dock ett utropstecken bland mina enheter som pekar på "High Definition Audio Device", och som bilden visar nedan så står det; "Den här enheten kan inte starta.".

Jag har testat att;

- Avinstallera enheten därefter startat om datorn, men efter detta har Windows 7 direkt automatiskt försökt installera enheten utan någon framgång.

- Jag har gått efter denna guiden;

http://tipsomvista.s...n-manuellt.html

Och försökt installera drivrutiner förhand. Men antingen säger Windows att det inte är kompatibelt eller att enheten har de senaste drivrutinerna.

Drivrutinen som jag försökt att använda i detta fall är "VIA audio driver" som finns på Gigabytes hemsida;

http://www.gigabyte....41&dl=1#utility

OS: Windows 7 Prof. 64-bit

Moderkort: GA-H77-D3H

Processor: Intel i3 2100

Ljudkretsen är alltså integrerad på moderkortet, och inget fristående, därmed finns inte drivrutinerna på VIAs egna hemsida.

Vad kan jag göra?

Edit: Konstigt nog fungerar ljudet för både hörlurar och vanliga högtalare.

Tack på förhand!

enhet_kan_inte_starta.jpg

Redigerad av Nirvasher
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ladda ner ett program som heter Slim Drivers, det är gratis. Kör programmet och ladda hem Audio device så funkar det nog. Ta inte hem alltför många drivare till datorn för du kan få många förslag som kanske inte är så bra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ladda ner ett program som heter Slim Drivers, det är gratis. Kör programmet och ladda hem Audio device så funkar det nog. Ta inte hem alltför många drivare till datorn för du kan få många förslag som kanske inte är så bra.

Wow, tack... men det hjälpte inte alls, hittade bara drivers för två andra grejer som redan var uppdaterade. Till råga på det så avinstallerade sig inte programmet helt när man väl valde att avinstallera det (hela programmappen låg i en dold mapp med allt kvar), mycket dåligt egentligen (ingen kritik mot dig).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...