Gå till innehåll

Internetproblem!


Exotis

Recommended Posts

Tjenatjena, det är såhär att jag formaterade en bärbar dator och då sluta internet att fungera jag får tydligen ingen connection till internet oavsett om jag använder kabel eller trådlöst, det är en bärbar..

Acer

Aspire 5750-2434G50mnkk

Intercore I5 2.40 GHZ

4gb ram 32bit

Skulle behöva hjälp Tack! ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

det står att jag inte kan installera någon drivutin alls! det står detta

Windows was unable to install your device

Windows could not find driver software for your device!

If you know the manufacturer of your device, you can visit its website and check the support section for driver software

Redigerad av Exotis
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det går inte

På vilket sätt går det inte?

Troligen behöver du ytterligare drivrutiner till moderkortet för att kunna installera nätverkskort. Du har inte tillgång till en drivrutinsskiva till datorn?

Börja med att gå in i enhetshanteraren och se vilka drivrutiner som fattas... helt enligt Wheninrome´s inlägg ovan. Om du har fler utropstecken än nätverksskortet så börja leta efter drivrutiner till det ANDRA som saknas och installera dessa först.

Uppenbarligen har du tillgång till en annan dator så det får bli att använda usb-minne eller liknande mellan de olika datorerna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du använt återställningspartitionen för att installera operativsystemet igen?

I så fall borde det fungera direkt.

Testa med tangenten F10 för att se om datorn startar i återställningsläge.

Sedan är det bara att följa instruktionerna.

Man ska nämligen vara ganska skicklig för att lyckas formatera åtreställningspartionen, så jag gissar att den finns kvar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst opensource

1. Vilken version av Windows har du? XP? 7?

2. Enhetshanteraren - ta en bild. Har du gul varningstriangel över några enheter?

3. Pinga din router. Har totalt glömt hur man gör men det är typ "ping 192.168.0.1" eller något sådant.

Ovanligt att det saknas drivrutiner från start till nätverk i exempelvis Windows 7.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...