PCGuiden Posted July 20, 2012 Share Posted July 20, 2012 Hej Försöker ominstallera min samsung dator men när jag får fram boot menyn (ESC) får jag inte upp USB minnet (bara hårddisken) vad kan vara fel och hur får jag till detta.... Nu ligger senaste Win8 på den men jag vill ha tillbaka till Win 7 på den.... Tacksam för hjälp Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nicklas Posted July 20, 2012 Share Posted July 20, 2012 I vissa BIOS/UEFI måste man gå in i en speciell meny och bestämma vilka typer av enheter som ska vara tillgängliga i snabb-bootmenyn. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PCGuiden Posted July 21, 2012 Author Share Posted July 21, 2012 Jaha och hur gör man det då? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PCGuiden Posted July 21, 2012 Author Share Posted July 21, 2012 Den fanns där innan installation av Win 8.. så det måste ju gå att få tillbaka den... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cecilia Posted July 21, 2012 Share Posted July 21, 2012 Är du säker på att det går att boota från USB-minnet du har stoppat i? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PCGuiden Posted July 21, 2012 Author Share Posted July 21, 2012 Jag använder programmet windows 7 usb/dvd tool för att göra mina minnen bootbara... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Venoms Posted July 21, 2012 Share Posted July 21, 2012 Prova F2 när loggan kommer fram.. så bör du komma in i bios setup, och där ställa in vilka enheter som ska vara tillgängliga i boot-menyn. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PCGuiden Posted July 21, 2012 Author Share Posted July 21, 2012 nu skall vi se här, det minneskortet som jag alltid haft som bootbart verkarinte funka längre, tog en annan minnespinne och nu funkar det.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Venoms Posted July 21, 2012 Share Posted July 21, 2012 Bra det var ju enkelt löst.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts