candela Posted August 29, 2012 Share Posted August 29, 2012 (edited) Hoppas någon kan hjälpa mig med att komma till kalkylatorn med en genväg till via tangentbordet. Till min gamla dator Dell Dimension 8300 fanns en tangent för kalkylatorn. På tangentbordet till min nya dator saknas denna funktion. Hur skapar man på ett enkelt sätt en tangentgenväg till kalkylatorn? Tacksam för tips. /candela Edited August 30, 2012 by candela Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nicklas Posted August 29, 2012 Share Posted August 29, 2012 (edited) Leta upp genvägen för kalkylatorn på startmenyn. Högerklicka på den och välj Egenskaper. I den lilla rutan som poppar fram finns en rad som på engelska heter Shortcut Key (kanske Snabbtangent på svenska). Där kan du sätta t.ex CTRL+SHIFT+K för att starta kalkylatorn. Såvida det inte redan finns en sådan kombination i Windows likt WIN+E för utforskaren, men jag tror inte det. Edited August 29, 2012 by Nicklas Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
candela Posted August 30, 2012 Author Share Posted August 30, 2012 Tack Nicklas. I rutan kortkommando blev texten automatiskt CTRL+ALT+L . Det funkar och kalkylatorn kommer fram. Ditt förslag "CTRL+SHIFT+K" gick inte att skriva in. /candela Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
e-son Posted August 30, 2012 Share Posted August 30, 2012 (edited) Sätt markören i rutan för "Kortkommando" igen. Tryck backsteg för att rensa rutan. Tryck k, för CTRL+ALT+K. Edited August 30, 2012 by e-son Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
fredde Posted August 30, 2012 Share Posted August 30, 2012 Det smidigaste anser jag vara att skriva Calc i sökrutan Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
candela Posted August 30, 2012 Author Share Posted August 30, 2012 Tack e-son och fredde . Har ändrat till CTRL+ALT+K Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts