Gå till innehåll

Problem med Ljud.


grab

Recommended Posts

Hej! Har köpt en ny TV Philips 46 PFL5527T som kopplar till min stationera dator med HDMI 4.1 kabel. Funkar allt utom ljud. Får ej ljud i TV. Har Win7. Inte ljud heller på Usb inspelade filmer. Det är något med ljudkort kanske.

Grafik kort: 1024MB GeForce 9500 GT (ASUStek Computer Inc)

Ljud: High Definition Audio Device.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Problemet i detta fall är ditt grafikkort som inte har stöd för ljud, för att få ut ljud via HDMI måste du ha en speciell kabel från ljudkorter eller moderkortet till grafikkortet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Moderkort

Tillverkare Dell Inc.

Modell 0HJ054 (Microprocessor)

Chipset Leverantör Intel

Chipset Modell i945P/PL/G/GZ

Chipset Version A2

Soutbridge Leverantör Intel

Southbridge Modell 82801GB (ICH7/R)

Southbridge Revision A1

BIOS

Märke Dell Inc.

Version A07

Datum 01/08/2007

Hur och vart kopplar man mellan Moderkort och Grafikkort finns det någon bild? Detta är min moderkort.

Varken Grafikkort eller Moderkort har inte sådana utstick, så det blir svårt att koppla ihop det.

Ljud fungerar utmärkt i själva data det är bara att jag inte får något ljud ner jag kopplar data till TV.

Redigerad av grab
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Problemet i detta fall är ditt grafikkort som inte har stöd för ljud, för att få ut ljud via HDMI måste du ha en speciell kabel från ljudkorter eller moderkortet till grafikkortet.

Moderkort

Tillverkare Dell Inc.

Modell 0HJ054 (Microprocessor)

Chipset Leverantör Intel

Chipset Modell i945P/PL/G/GZ

Chipset Version A2

Soutbridge Leverantör Intel

Southbridge Modell 82801GB (ICH7/R)

Southbridge Revision A1

BIOS

Märke Dell Inc.

Version A07

Datum 01/08/2007

Hur och vart kopplar man mellan Moderkort och Grafikkort finns det någon bild? Detta är min moderkort.

Ljud fungerar utmärkt i själva data det är bara att jag inte får något ljud ner jag kopplar data till TV.

Ser du inte vad han skriver? Som sagt, ditt grafikkort stödjer inte ljud via HDMI.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så här är det va (om jag inte är helt snedseglad.

Ljudkortet har ingen processor för att hantera ljud men bör kunna skicka det via HDMI, så vad du behöver göra är att koppla ihop ljudkortet eller moderkoret beroende på vart du får ditt ljud ifrån, frå SPDIF-headern (ser ut ungefär som där man kopplat in strömknapp och datorns lampor) till grafikkortet för att ljudet ska skickas dit. kabelns ser ut ungefär så här:

post-82476-1228928100.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...