Gå till innehåll

Jobbigt läsa text med IE9 (64 bitars)


Skrotnisse

Recommended Posts

Där ser man ja, då har du märkt att AMD's drivers är luriga.

Jag körde ett gammalt nvidia 8800GT -kort, detta rulla på bra, men gick sönder.

Då hitta jag ett AMD HD6900 i skrotlådan, som är avsevärt snabbare, även i 3D-mark, men mitt spel

lagga lik förbenat, då satte jag in ett GTX660.

Och som jag sa.. har aldrig gillat AMD's G-kort. Vi vägrar t.o.m och sälja/bestycka med dom, blir bara gnäll från kund.

Men ids du ens inte backa i drivrutin för att hitta felet och få fason på din dator, så ser jag inget problem, lås tråden, den var ev. överflödig från början.

Och eftersom du hittat det i containern, kan det finnas en anledning att ägaren har slängt det - adios.

Jag hade problem med texten i IE9 och utgick ifrån att man kunde fixa det utifrån webbläsarens inställningar, nu visade det sig att Windows inställningar påverkade webbläsaren och visst kan jag hålla på och fibbla med diverse gamla drivrutiner men vad är det som säger att buggen finns just där? Lösningen på problemet, att ändra inställningarna fråm bästa utseende till bästa prestanda, funkar ypperligt för mig.

Grafikkortet köptes nytt och har fortfarande garantitid kvar så därför är jag lite försiktig med att börja mickla allt för mycket med Catalyst eller nånting annat, vet inte hur det funkar med tex.med att man toköverklockat ett graffekort och sedan reklamerar det.

Om du tycker att tråden är överflödig så får du självfallet tycka det men jag betackar mig från din raljerande attityd, så länge jag inte bryter mot forumets regler eller så länge en moderator anser att det är ok så anser jag att jag kan starta vilka trådar jag vill.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 månader senare...

Kör MIE 10. Varför funkar inte IE på alla siter fullt ut och så fort man påtalar detta så rekommenderas man att köra Mozilla eller Chrome. Airdriod funkar inte t.ex med MIE 10. Nu har IE10 äntligen funkat med att logga in på Apoteket tidigare måste man köra IE 32 bitars nu går det med 64 bitars också. Min fråga är ,varför funkar inte MIE (en av de mest använda webläsarna) fullt ut på alla websiter? Vissa inloggningssiter kan man inte lagra inloggningen t.ex utan måste  fylla in alla uppgifterna trots att man har inställningar som tillåter cookies etc.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kör MIE 10. Varför funkar inte IE på alla siter fullt ut och så fort man påtalar detta så rekommenderas man att köra Mozilla eller Chrome. Airdriod funkar inte t.ex med MIE 10. Nu har IE10 äntligen funkat med att logga in på Apoteket tidigare måste man köra IE 32 bitars nu går det med 64 bitars också. Min fråga är ,varför funkar inte MIE (en av de mest använda webläsarna) fullt ut på alla websiter? Vissa inloggningssiter kan man inte lagra inloggningen t.ex utan måste  fylla in alla uppgifterna trots att man har inställningar som tillåter cookies etc.

Därför att de som står bakom webbplatserna är dåliga på att uppdatera dem för att stödja nya webbläsare.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kör MIE 10. Varför funkar inte IE på alla siter fullt ut och så fort man påtalar detta så rekommenderas man att köra Mozilla eller Chrome. Airdriod funkar inte t.ex med MIE 10. Nu har IE10 äntligen funkat med att logga in på Apoteket tidigare måste man köra IE 32 bitars nu går det med 64 bitars också. Min fråga är ,varför funkar inte MIE (en av de mest använda webläsarna) fullt ut på alla websiter? Vissa inloggningssiter kan man inte lagra inloggningen t.ex utan måste  fylla in alla uppgifterna trots att man har inställningar som tillåter cookies etc.

 

Det skadar inte att göra en egen tråd i ämnet... synd att låta det hamna som ett "off-topic". Låter inlägget ligga kvar denna gången...

 

 

// Manneman

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Manneman, jag fattar trasigt......ligger ju under Explorer och visas ju på "topp" eftersom det är nytt. Det är väl inte "off-topic".

 

Ligger ju också under rubriken  "Jobbigt läsa text med IE9 (64 bitars)" som ju knappast är "off-topic"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mig gör det absolut inget att du fortsätter på min tråd agakhan men Manneman och JoWa har rätt i det avseendet att du har större chans att få hjälp med ditt problem med webbläsaren om du startar en egen tråd med en rubriksättning så att det härleder till IE10 och inte 9:an som strulade för mig.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...