Gå till innehåll

Windows 8 - Förlorat ikonen Åtgärdscenter [LÖST på sätt och vis]


Manneman

Recommended Posts

Tror jag också... men faktum är fortfarande att Store inte vill uppdatera vissa apps om man inte har Defender igång, vilket inte funkar om man har tredjeparts skydd. Bugg eller ett medvetet val från MS... nja, tror ju mest på det första, men man undrar ju.

Också dålig tredjeparts-kod. Ditt AV har helt enkelt stängt av/tagit bort något vitalt i Windows. Huruvida det ens har med Defender att göra, låter jag vara osagt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hehe... det var just den diskussionen jag ville slippa. Det gäller Eset NOD32. Har idag varit i kontakt med Eset och de bekräftar att det är problem för vissa. Dom bekräftade alla symptomen, men samtidigt att det troligen gäller i kombination med något annat. Vad det skulle vara fick jag inte svar på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hehe... det var just den diskussionen jag ville slippa. Det gäller Eset NOD32. Har idag varit i kontakt med Eset och de bekräftar att det är problem för vissa. Dom bekräftade alla symptomen, men samtidigt att det troligen gäller i kombination med något annat. Vad det skulle vara fick jag inte svar på.

Varför avinstallerade du Eset NOD32 egentligen?

Är det för dyrt?

Men dina problem hör förstås ihop med det jag skrev i ett tidigare inlägg, att man bör avvakta en tid med att installera alldeles nysläppta OS om man vill slippa barnsjukdomarna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför avinstallerade du Eset NOD32 egentligen?

Är det för dyrt?

Men dina problem hör förstås ihop med det jag skrev i ett tidigare inlägg, att man bör avvakta en tid med att installera alldeles nysläppta OS om man vill slippa barnsjukdomarna.

:huh: För kännedom så ingår det i mitt bredbandsabonnemang och jag har kört det i rent testsyfte i en dator.

Jag fick felmeddelande att vissa appar i Store inte gick att uppdatera och vissa gick inte ens att installera. Felmeddelandet klagade över att Windows Brandvägg inte var aktiv och att det därmed inte gick att installera. Där har du anledningen att jag valde att ta bort det från W8 och köra Windows inbyggda tills buggarna slätats ut i samspelet mellan Eset och 8:an.

Vid avinstallationen uppstod problemet som tråden går ut på... en systemåterställning gjorde susen.

Eset bekräftade att det har varit vissa problem med NOD32 i Windows 8, framförallt när det kommer till Åtgärdscenter.

För egen del har jag haft W8 i någon form på en eller flera datorer sen lång tid tillbaka. Så jag har absolut räknat med barnsjukdomar, tro inget annat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Systemåterställning tog jag för givet att du hade provat innan du skapade den här tråden.

Kul att Eset NOD32 "följer med" med vissa bredbandsabbonemang numera!

De andra vanliga antivirusprogrammen kan gott behöva lite konkurens.

F-Secure, Norton och McAfee är väl de som är stora i Sverige, har jag för mej.

Tillägg:

Ett bra tips om man är het på gröten vad gäller att installera nya Windowsversioner, det är att göra en ren nyinstallation efter ett halvår. Och då köra alla windows uppdateringar och omstarter innan man börjar installera program.

Speciellt om man har problem med "barnsjukdomarna"...

Redigerad av Rune.K
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Systemåterställning gör jag när jag inte finner någon annan utväg... därav frågade jag efter hjälp i detta eminenta forum.

Jag är inte amatör på något sätt... kör man betaversioner av ett OS får man naturligtvis räkna med en och annan bugg, och även små sådana när ett OS är färskt på butikshyllorna. Men när det väl är en skarp version så förutsätter jag, speciellt efter många månader av betatestning från min egen sida, att det värsta är utarbetat till den grad att jag kan nyttja det säkert och smidigt. Så var det även i detta fallet och detta handlar FORTFARANDE inte om Windowsbuggar utan bugg hos Eset NOD32.

Case closed... tackar för all feedback och hjälp!

Ämnet är utagerat, löst och låst!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.
×
×
  • Skapa nytt...