Manneman Posted January 26, 2013 Share Posted January 26, 2013 Har tagit bort Java. På vissa webbsidor får jag upp en liten anmodan längst nere i läsarfönstret som säger följande: "Den här sidan vill köra följande tillägg: wsdetect.dll från Oracle America Inc" Vill ta bort denna för gott så den inte dyker upp mer. Framförallt syns den varje gång jag öppnar Facebook. Hur kan jag avaktivera denna? Inga tillägg finns aktiverade. Hade något liknande tidigare enligt denna tråden och har letat i samma inställningar men hittar inget... http://www.alltomwindows.se/forum/topic/26623-saekerhetsvarning-hur-fa-bort/ // Manneman Edit: detta gäller IE10 under Windows 8 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Solution e-son Posted January 26, 2013 Solution Share Posted January 26, 2013 Du kan ju prova med JavaRa... annars har jag för mig att man får hacka i registret för att få bort gamla avinstallerade tilläggsposter. Vill minnas att jag fick göra så med något annat skräp jag testade. Slarvigt kodade avinstallerare helt enkelt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Manneman Posted January 26, 2013 Author Share Posted January 26, 2013 Man tackar för detta... verkar fungera! // Manneman Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts