Gå till innehåll

Kan inte avinstallera Java 6 Update 22


Sir_N

Recommended Posts

Jag upptäckte att sidor som kräver Java (applet) inte fungerar, t ex Secunia Online Scanner. Ser då att jag har både "Java 6 update 22" och "Java 7 update 4" installerade.

Försökte avinstallera den äldre versionen, men får felmeddelandet "Ett problem har uppstått med Windows Installer-paketet. En DLL-fil som krävs för den här installationen kunde inte köras. Kontakta support..."

Avinstallerade den nyare version och det gick bra, men fortfarande så vägrar "update 22" att låta sig avinstalleras!

Avinstallerade med Revo Uninstaller och 22:n tycktes försvinna, rensade disken från kvarvarande Java-filer samt installerade Java 7 update 4. Men Java fungerar inte, provade med "Har jag Java?" på java.com-sidan, men får felmeddelande.

Jag har sökt runt på nätet i några timmar och hittat många "lösningar", bl a e-sons " men den hjälpte inte mig.

Känns som om en ominstallation av W7 snart är enda sättet att få Java att fungera, å andra sidan är det aldrig fel att göra en "clean install" någon gång ibland!

Men jag slänger ut frågan här, så får vi se om den samlade expertisen har någon hint om problemets lösning!

/Sir_N

post-1185-0-23510500-1337957379.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Java känns onödigt i Windows 7, Vad Secunia Online Scanner är bra för vet jag inte, men såg att Java erfordras. Installera om för detta problem, känns också väldig onödigt. "Secunia Online Scanner" är också något jag inte tänker använda på något vis, eftersom jag använder NOD32 Antivirus och har så gjort sednan 2001 på mina datorer. Visserligen finns Java på mina XpPro-datorer. Hoppas du får den hjälp du behöver, jag kan bara säga vad jag tycker.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hittade det här, kanske en lösning?

http://support.micro...Uninstall?ln=sv

Kanon! Det funkade!

Java 6 update 22 blev avinstallerad. Sedan fick jag en idé att installera en annan version av Java 6 (update 32) i st för Java 7. Nu fungerar Java som tidigare, dvs jag kan köra Secunia Online Scanner och annat som kräver Java.

Jag avvaktar med att installera Java 7, får en känsla av att den kan ha ett finger med i spelet varför det strulade...

Tack för hjälpen Turbopump!

/Sir_N

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...