Gå till innehåll

Bios uppdatering scaleo H


Gå till lösning Löst av matssportlife,

Recommended Posts

Hej! Det är inte Bios uppdatering som behövs! Utan Drivrutiner för andra enheter.

 

Testa med att ladda ner SLIMDRIVERS och se där, vilka drivrutiner som saknas. http://slimdrivers.en.softonic.com/ 

 

 

 

Redigerad av Sunshine
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Står helt stilla

 

Klicka på länken som Cecilia gav dig. Följ dumpen nedan,

i nästa fönster skriver du in Serial, som du hittar bak på datorn, börjar oftast på "Y"

 

Sedan tror jag du skall installerar "chipset" , den installar sm-buss samt USB-drivers.

och en driver för G-kort. (du har dolt ditt g-kort i dumpen du posta, öppna upp plustecken, så står det säkert bara "vga" där.

("pci-modem" behöver du inte)

post-6485-0-80445900-1360101076_thumb.pn

Redigerad av Marion
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Lösning

Just precis, som jag "gissa" på innan,

Chipset fixar sm-buss & USB -drivern

 

Sedan skall du ha in "Geforce" för ditt grafikkort, (till 95% var dessa burkarna med geforce när det begavs sig)

Grafik kortet har jag redan install så det behövs ju inte då.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Under första året som en dator/ett moderkort finns ute upptäcks ofta buggar i BIOS som rättas. En del tillverkare skriver vad som har ändrats i en viss BIOS-version och det kan ofta stå att stabiliteten har förbättrats. I sådana fall är det ju bäst att uppdatera BIOS så man inte råkar ut för hängningar eller blåskärmar i onödan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...