Gå till innehåll

"Webbsidan kan inte visas"


VladAr

Recommended Posts

Hej forumet! Glad att ni finns (hoppas si3rra är kvar). Skickade följande till MS support (utan att få hjälp): "Förra veckan, v.5, uppdaterade jag Java (pga "allvarligt säkerhets problem") till 7 uppdate13 (från 6 uppdate 26) och IE8 med Säkerhetsuppdatering för Windows Internet Explorer (KB2799329).

 

Befinner mig på Gran Canaria. Har innan uppdateringarna surfat med trådlös anslutning, utan problem, hos internetleverantören Wavenet Hotspot.
 
Problemen började med att vid stängningen av datorn kom ett meddelande med frågan vill jag verkligen stänga datorn eftersom en annan användare är inloggad på datorn (trots att jag var den ende inloggade).
R Nästa gång kom upp en popup längst nere i högra hörnet: "Windows har upptäckt en annan användare med samma IP-Adress."

 

Efter uppdateringarna har datorn (ASUS Eee pc901, köpt sept.2007, OS XP) blivit slö mer än lovligt.

Alltså, riktigt trög. Det tar 10-25 sec att komma till skrivbordet efter start. Det tar också 10-25+ sec att öppna en länk i t.ex e-posten eller webbsidan i IE8. (Tidigare tog det ett par- tre sec).

 

Till råga på allt efter att ha "tuggat" i 25+ sec får jag meddelande "Webbsidan kan inte visas" trots att koll av den trådlösa anslutningen visar "Hastighet:: 65Mbit/s; Signalstyrka: Väldigt hög; Status: Ansluten." Körde "Reparera anslutningen" som inte avhjälpte "Webbsidan kan inte visas" trots att jag efter reparationen fick meddelande om lyckad reparation. Visserligen lyckas jag ibland få webbsidan visad men så kan/vill man inte surfa."

Jag har kört "Reparera anslutningen" flera ggr, kollat att datorn är inställd på att få en IP-adress automatiskt. Har googlat problemet men ej hittat svaret som löste problemet. WLM krånglar också pga detta problem. Får ofta meddelandet :
 

"Det går inte att skicka eller ta emot meddelanden för kontot Live (xxxxxxxxxx). Om du vill skicka och ta emot meddelanden med ditt Hotmail-konto går du till http://hotmail.live.com på webben eller försöker igen senare. Om du vill ha hjälp från supporten för Windows Live går du till http://support.live.com och klickar på Windows Live Mail i listan med tjänster.

Serverfel: 0x80072EFD

 

Server: 'http://mail.services.live.com/DeltaSync_v2.0.0/Sync.aspx'

Windows Live Mail Fel-ID: 0x80072EFD

 

Ett fel uppstod under ett försök att ansluta till tjänsten Windows Live Calendar. Kontrollera om det finns en uppgradering för Windows Live Mail eller kontakta en servicerepresentant om felet kvarstår".

 

Har läst i PC för Alla om  "allvarligt säkerhets problem" i Java 6:26 med uppmaning från Java (=Oracle) att omgående uppdatera till 7:13. Bland kommentarerna till artikeln från läsarna fanns några som tyckte att Java inte är säker och att 7:13 är sämre än 6:26 och orsakar mera strul. Vissa tyckte att man borde avinstallera Java.

 

Min frågor är (3:an tillkommit efter redigeringen) :

 

1. Har någon av ovan nämnda uppdateringarna orsakat mina ovan nämnda problem? 

 

2. Hur löser jag ovan nämnda problem (steg för steg instruktion, tack. Pga sporadisk internetåtkomst kan ej återkomma snabbt med följdfrågor / -svar) ?
 
R 3. Vad betyder (och hur lösa problemet med) meddelandet vid klick på IE8-loggon: "Windows Internet Explorer. Fel på websidan. Kan få den att visas felaktigt. Dubbelklicka på varningskonen som visas i statusfältet för att fortsätta se det här meddelandet framöver.
'swfobject' is unidentified 
index.html.................................................................................................................Rad:15
Kod:0....................................................................................................................Tecken:3
 
Tack på förhand.
 
PS. R i början på raden = redigerat. DS.
Redigerad av VladAr
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svar 50
  • Skapat
  • Senaste svar

Toppostare i den här tråden

Toppostare i den här tråden

R 3. Vad betyder (och hur lösa problemet med) meddelandet vid klick på IE8-loggon: "Windows Internet Explorer. Fel på websidan. Kan få den att visas felaktigt. Dubbelklicka på varningskonen som visas i statusfältet för att fortsätta se det här meddelandet framöver.
'swfobject' is unidentified
index.html.................................................................................................................Rad:15
Kod:0....................................................................................................................Tecken:3
 
Tack på förhand.
 
PS. R i början på raden = redigerat. DS.

 

Först, länken fungerar inte.. du har ett "e" för lite...
 
'swfobject' is unidentified är ett scriptfel i javascriptet till sidan. Prova med rätt adress, om du har tur.. så är det där felet sitter.
 
 
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Först, länken fungerar inte.. du har ett "e" för lite...
 
'swfobject' is unidentified är ett scriptfel i javascriptet till sidan. Prova med rätt adress, om du har tur.. så är det där felet sitter.
 

 

Tyvärr, culpa mia, mitt skrivfel, ber om ursäkt.

Trots att jag klickade på  "Kopiera detaljerna om felet" i högra nedre hörnan i meddelandet fick jag ingen synlig kopia och fick skriva av hela meddelandet.

 

För att kunna logga in i min WLM inkorg var tvungen köra "Reparera trådlös anslutning".

 

Tacksam för flerförslag. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du anser att det har samband med en Windows-uppdatering så finns det ju möjlighet att avinstallera den. Java kan du ju avinstallera helt.

 

Hej Cecilia, kul att du är kvar & hjälper till.

Eftersom eländet startade strax efter nämnda uppdateringar är det nära till hands att misstänka dem. 

Skulle gladeligen avinstallera Java (kostar min lilla ssd 129MB) om det var bankerna som kräver den för att sköta bankärenden.

IE8-uppdateringen installerade jag pga risken att någon skulle kunna ta kontrollen över datorn, enl. Microsoft.

Den risken vågar jag inte ta som högt beroende av den.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fråga, avinstallerade du all gammal java innan du installerade den nya versionen?

Om inte, gör det: http://www.java.com/en/download/faq/remove_olderversions.xml

 

Hade endast Java 6 uppdat.26. Den avinstallerade jag efter installationen av Java 7 uppdat.13.

Läste först på Javas webbsida om det var riskfritt att ta bort Java 6 uppdat.26. Och det var det, och t.o.m. rekommenderades. 

Minns inget om i vilken ordning (om ö.h.taget nämnt) avinstallationen skulle ske. Har det ngn betydelse för funktionen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej VladAr!

Ja, då och då dyker jag upp här :)

Jag menade att du tillfälligt kunde avinstallera Java och säkerhetsuppdateringen bara för att testa om sambandet finns där eller om det är något annat. Du får ju vara försiktig med vart du surfar tills du installerar säkerhetsuppdateringen på nytt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej VladAr! Ja, då och då dyker jag upp här :) Jag menade att du tillfälligt kunde avinstallera Java och säkerhetsuppdateringen bara för att testa om sambandet finns där eller om det är något annat. Du får ju vara försiktig med vart du surfar tills du installerar säkerhetsuppdateringen på nytt.

 

Ja, det kan göras.

Men vad gör jag om det visar sig att en av uppdateringarna, eller båda tillsammans, strular till det för min trådlösa internetuppkoppling?

Skall jag låta bli uppdatering-en/-arna och sitta med "öppen dörr" i datorn på riskfyllda webben?

 

Det hävdas både från Java och MS att uppdateringarna bär med sig även funktionsförbättringar, varför man ständigt uppmanas att "köra" med senaste uppdateringar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är sällan man behöver Java, så jag tycker också att du kan avinstallera det utan problem.

Har du anslutit datorn till flera trådlösa nätverk? Om det bara är ett nätverk som krånglar så kan det ju ha hänt något med nätverket.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

XP + IE8 = ”öppen dörr”.

 

För XP ger endast Chrome rimlig säkerhet. Och Java skall helt undvikas.

 

Hej JoWa. Kul att du är också med. Dina råd hjälpte mig för 1 år sen

För ngt år sedan sas det att Opera var det bästa att ha. Var på väg att installera. Gav upp när jag fick veta att IE8 (installerat av ASUS) blir jag ej av med. För mycket för SSD 12GB varav "C-disken" 4GB för MS OS. Av samma anledning får jag glömma Chrome också.  

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är sällan man behöver Java, så jag tycker också att du kan avinstallera det utan problem. Har du anslutit datorn till flera trådlösa nätverk? Om det bara är ett nätverk som krånglar så kan det ju ha hänt något med nätverket.

 

Ska kolla igen med bankernas internetavdelningar.

Betr. flera trådlösa: Wavenet Hotspot är störst & kraftigast i syd där jag vistas. Har fungerat bra. Övriga är lokala & svaga 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej JoWa. Kul att du är också med. Dina råd hjälpte mig för 1 år sen

För ngt år sedan sas det att Opera var det bästa att ha. Var på väg att installera. Gav upp när jag fick veta att IE8 (installerat av ASUS) blir jag ej av med. För mycket för SSD 12GB varav "C-disken" 4GB för MS OS. Av samma anledning får jag glömma Chrome också.  

Hej,

 

Opera är en fin webbläsare, men Chromes sandlåda ger oöverträffad säkerhet. Den isolerar även Flash Player (integrerad) och Chrome PDF Viewer.

 

Hm, det verkar trångt. Har du en mapp som heter ServicePackFiles? Den kan du ta bort, eller om du vill flytta till en extern disk.

 

Är Viloläge aktiverat? Det skapar en fil som är lika stor som arbetsminnet. Kolla i Energialternativ.

 

Hur mycket utrymme används för systemåterställning? Kolla i Systemegenskaper > Systemåterställning. Kanske minska?

 

Med CCleaner kan du enkelt ta bort ”Hotfix Avinstallerare”. Temp-filer och Internetfiler kan också rensas.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är här i bakgrunden, tydligen har jag gjort något gott :)

 

Skulle rekommendera dig att kontakta din operatör, om Windows har upptäckt att någon har samma IP adress som du så kommer det gå väldigt dåligt att använda nätet, KAN vara så att felet ligger i deras system.

Varje dator behöver en unik IP-adress, om det skulle finnas 2 datorer med samma adress så blir det inget bra.

Alternativt är att din IP-adress av någon anledning står som att du redan äger den och inte kan få tillbaka den.

Redigerad av si3rra
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

 

Opera är en fin webbläsare, men Chromes sandlåda ger oöverträffad säkerhet. Den isolerar även Flash Player (integrerad) och Chrome PDF Viewer.

 

Hm, det verkar trångt. Har du en mapp som heter ServicePackFiles? Den kan du ta bort, eller om du vill flytta till en extern disk.

 

Är Viloläge aktiverat? Det skapar en fil som är lika stor som arbetsminnet. Kolla i Energialternativ.

 

Hur mycket utrymme används för systemåterställning? Kolla i Systemegenskaper > Systemåterställning. Kanske minska?

 

Med CCleaner kan du enkelt ta bort ”Hotfix Avinstallerare”. Temp-filer och Internetfiler kan också rensas.

 

1. Ska kolla om/hur flyttaServicePackFiles till min externa hd.

2. Systemåterställning:

- Enhet C: /Diskanvändning: Skjutreglaget ovanför sista strecket, vid "Högst" med underliggande siffror 12% (457MB).

- Enhet D: /Diskanvändning: Skjutreglaget ovanför sista strecket, vid "Högst" med underliggande siffror 12% (922MB).

3. Egenskaper för Energialternativ:

Viloläge: Ej aktiverat stöd för viloläge.

4. CCleaner är min dagliga "städare". Har använt den i flera år. Allt du nämnt är aktiverat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är här i bakgrunden, tydligen har jag gjort något gott :)

 

Skulle rekommendera dig att kontakta din operatör, om Windows har upptäckt att någon har samma IP adress som du så kommer det gå väldigt dåligt att använda nätet, KAN vara så att felet ligger i deras system.

Varje dator behöver en unik IP-adress, om det skulle finnas 2 datorer med samma adress så blir det inget bra.

Alternativt är att din IP-adress av någon anledning står som att du redan äger den och inte kan få tillbaka den.

 

Hej Si3rra!

Jajamän, förra gången jag var i pc-knipa var du den enda som löste problemet (man kan inte tro det att dömma efter din logga. Skojar bara).

Spanjorer är inte bra på support. De vill helst ta det per telefon. Inte alls smidigt.

Tänkte först tömma ut alla möjlighter själv med forumets hjälp så att de inte kan avspisa mig med rådet att försöka först det ena efter det andra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha man ska inte döma hunden efter håren som man säger :)

Tänker mera på datorn allmänna välmående, har du provat att köra en chkdks för att kolla så hårddisken är OK, samt att köra en SFC / scannow för att gå igenom och se att samtliga viktiga systemfiler är OK.

 

SFC - http://support.microsoft.com/kb/310747/sv (start -> kör -> SFC /scannow
CHKDSK -> http://support.microsoft.com/kb/315265/sv -> (start > kör > chkdsk /F

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2. Systemåterställning:

- Enhet C: /Diskanvändning: Skjutreglaget ovanför sista strecket, vid "Högst" med underliggande siffror 12% (457MB).

- Enhet D: /Diskanvändning: Skjutreglaget ovanför sista strecket, vid "Högst" med underliggande siffror 12% (922MB).

Återställning på D: har du ingen nytta av. Den kan du inaktivera. På C: kan du halvera utrymmet. (Jag hade inaktiverat återställning helt.)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha man ska inte döma hunden efter håren som man säger :)

Tänker mera på datorn allmänna välmående, har du provat att köra en chkdks för att kolla så hårddisken är OK, samt att köra en SFC / scannow för att gå igenom och se att samtliga viktiga systemfiler är OK.

 

SFC - http://support.microsoft.com/kb/310747/sv (start -> kör -> SFC /scannow

CHKDSK -> http://support.microsoft.com/kb/315265/sv -> (start > kör > chkdsk /F

 

Körde "chkdsk /F". Allt verkade OK. Ville bifoga kopian på chkdsk /F-resultatet men lyckades inte göra kopia på bilden.

 

Körde "SFC /scannow". Fick följa förloppet till meddelandet "Vänta medan Windows kontrollerar att alla skyddade filer är intakta och att den ursprungliga versionen används".Fick sedan den slocknat inget resultat. Ska det vara så?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Återställning på D: har du ingen nytta av. Den kan du inaktivera. På C: kan du halvera utrymmet. (Jag hade inaktiverat återställning helt.)

 

Systemåterställning:

 

- Enhet C: /Diskanvändning: Skjutreglaget ovanför mittstrecket, mellan "Lägst" och "Högst", med underliggande siffra 9% (328MB).

Kommer att inaktivera den efter att jag hunnit läsa om konsekvenserna. Såvitt jag minns, sedan tidigare när jag höll på med allehanda installationer, om det skulle gå galet vid ev. nyinstallation är det kört utan återställningen.

Menar du att jag skall innan ngn nyinstallation återaktivera återställningen? 

 

- Enhet D: /Diskanvändning: Skjutreglaget ovanför första strecket, vid "Lägst" med underliggande siffra 1% (50MB).

Kommer att inaktivera den efter att jag hunnit läsa om konsekvenserna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Körde "chkdsk /F". Allt verkade OK. Ville bifoga kopian på chkdsk /F-resultatet men lyckades inte göra kopia på bilden.

 

Körde "SFC /scannow". Fick följa förloppet till meddelandet "Vänta medan Windows kontrollerar att alla skyddade filer är intakta och att den ursprungliga versionen används".Fick sedan den slocknat inget resultat. Ska det vara så?

Hade visst missat ett antal viktiga delar... tar det igen..

 

starta en kommando prompt (start -> kör -> cmd eller tillbehör -> kommandoprompten )

skriv där

 

chkdsk c: /F (då kommer den säga c:\ är låst, vill du genomföra kontrollen vid nästa omstart, välj J/Y och sen enter, och starta om datorn.

 

gör samma procedur och skriv sfc /scannow så kan du se resultatet, (den försvinner inte då)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej VladAr! Ja, då och då dyker jag upp här :) Jag menade att du tillfälligt kunde avinstallera Java och säkerhetsuppdateringen bara för att testa om sambandet finns där eller om det är något annat. Du får ju vara försiktig med vart du surfar tills du installerar säkerhetsuppdateringen på nytt.

 

Det lutar åt att jag kan bli av med Java. Fick godkänt av min ena bank att ta bort Java. Väntar på svar från två till. Hoppas på godkänt. 

Vore skönt med +129MB ledigt utrymme på den hårt pressade "C-disken" och -129MB problem.

Lämnar Java efter avinstallationen några svårborttagbara rester som jag måste jaga med särskilda rensningsprogram?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Menar du att jag skall innan ngn nyinstallation återaktivera återställningen? 

Känner du dig tryggare med Systemåterställning aktiverad skall du behålla den. Den är dock endast relevant på systemenheten/-partitionen, och kan vara rätt liten.

 

Jag hade Systemåterställning konstant inaktiverad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det lutar åt att jag kan bli av med Java. Fick godkänt av min ena bank att ta bort Java. Väntar på svar från två till. Hoppas på godkänt.

Vore skönt med +129MB ledigt utrymme på den hårt pressade "C-disken" och -129MB problem.

Lämnar Java efter avinstallationen några svårborttagbara rester som jag måste jaga med särskilda rensningsprogram?

Inte så vitt jag vet, men du kan kolla att Java-mappen/mapparna i C:\Program är borta. Redigerad av Cecilia
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...