Gå till innehåll

problem med ram minne i laptop


bobbe112

Recommended Posts

Postad (redigerade)

hej har ett problem med mina ram minne i min laptop som innehåller 8 gb ram men jag kan bara använda ett av ram minnena och det spelar ingen roll vilken av dom eller vilken port dom sitter i så jag kan jag bara använda 4 gb.

Om jag har båda ram minnena i så blinkar caps lock och wlans lampan lysser och skärmen står och är bara svart har uppdaterat alla drivrutiner och bios men funkar fortfrande inte så skulle behöva tips och hjälp då det har funkat på datorn innan 

 

Redigerad av bobbe112
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

hej problemet är att jag har testat båda ram minnena ett i taget och då funkar datorn och det spelar igen roll vilket av dom jag har i så kan jag använda datorn utan problem där i mot om jag sätter i båda så får jag problem kan detta bero på att ram minnet är trasigt endå?

problemet är att jag inte kan ha i båda samtidigt då bildskärmen endast är svart ska jag felsöka ett minne i taget då?

 

Redigerad av bobbe112
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

hej problemet är att jag har testat båda ram minnena ett i taget och då funkar datorn och det spelar igen roll vilket av dom jag har i så kan jag använda datorn utan problem där i mot om jag sätter i båda så får jag problem kan detta bero på att ram minnet är trasigt endå?

problemet är att jag inte kan ha i båda samtidigt då bildskärmen endast är svart ska jag felsöka ett minne i taget då?

 

Kolla här.. det är nåt som inte är kompatibelt.. svara på följande frågor.

 

Jag gissar på du på köpt Kingstone eller Corsair?

Samma sort och "värden" på båda?

 

Har du uppdaterat och det fungera innan?

Vad körde du med innan 2*2 gissningsvis?

 

Sedan kan man fråga sig om det behövs en bios-update.. vad är det för fabrikat isf?

 

 

 

Redigerad av Marion
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

hej ram minnena satt i när jag köpte dator från början men sen började datorn och krångla har en HP Pavilion m6-1052eo och kontaktade hp support och fick en bios uppdatering så det funkade i några veckor och sen kom problemet igen

Redigerad av bobbe112
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

har kontaktat företaget som jag köpt datorn av som hänvisar till hp som jag har mailat fram och tillbaks med enda sen jag köpte datorn och dom bad att jag skulle skicka en massa uppgifter men sen dess har jag inte hört ett ljud i från dom och det var ett bra tag sen har mailat och frågat hur det går med ärendet men samma sak här men får väl helt enkelt ringa dom om det inte går att lösa det på något sätt då jag måste spara ner viktig information innan jag kan skicka in den men gör det något att man har själv har testat ram minerna med tanke på garantin

Redigerad av bobbe112
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

hej ram minnena satt i när jag köpte dator från början men sen började datorn och krångla har en HP Pavilion m6-1052eo och kontaktade hp support och fick en bios uppdatering så det funkade i några veckor och sen kom problemet igen

 

Det är ganska vanligt att en 1'ans dimmbank helt enkelt lägger av på den serien.

Men så är det inte i ditt fall, den klarar inte BÅDA minnena tydligen.

 

Alt. #2 ett minne bråkar lite, och kan inte sammarbeta.

(För att testa detta kräver att du skaffar två andra)

 

Fick du senaste bios av dom? skall heta F25.. finns här:

http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/previousVersions?softwareitem=ob-115872-1&cc=se&dlc=&lc=sv&os=4063&product=5297371&sw_lang=

 

Fixad bugg: Optimerade minnesinställningarna så att minnessystemet blev mer pålitligt

 

 

Reklamera datorn till HP..ja. De är stenhårda med 1-års-garantin.

Kan du påvisa/bevisa att datorn bråkat under första året vinner du. Det är det som krävs, för att uppfylla 3-års-garantin.

Redigerad av Marion
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Jag tycker att man ska reklamera en (relativt) ny dator som inte fungerar genom att vända sig till säljaren.

 

Ja jo nej.

Handlaren, detaljisten har garanti-åtagandet för första året, år 2 och 3 ligger hos tillverkaren.

Och då krävs det att konsumenten skall styrka/bevisa fabrikationsfel.

 

 

Men jag rekommenderar hjälm påtages innan han stångar pannan..

Hp är amerikanskt.. och följer de KO's rekommendationer tror ni...?!

 

Bobbe.. med detta har jag inga fler förslag än det du fick.. välj nåt sen kan du väl höra av dig hur det gick. Lycka till..

ps: HP är den bästa datorn - för oss som lever på andras olyckor och misstag, byt fabrikat nästa gång..

Redigerad av Manneman
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är bara att kontakta företaget där du köpte datorn ifrån och börjar dom gnälla så säger du att du kontakta allmänna reklamations nämden. Om det går så långt så kommer du att vinna, har god kännedom om detta. Så stå på dig och sätt press på företaget...............

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...