bobbe112 Postad April 4, 2013 Dela Postad April 4, 2013 (redigerade) hej har ett problem med mina ram minne i min laptop som innehåller 8 gb ram men jag kan bara använda ett av ram minnena och det spelar ingen roll vilken av dom eller vilken port dom sitter i så jag kan jag bara använda 4 gb. Om jag har båda ram minnena i så blinkar caps lock och wlans lampan lysser och skärmen står och är bara svart har uppdaterat alla drivrutiner och bios men funkar fortfrande inte så skulle behöva tips och hjälp då det har funkat på datorn innan Redigerad April 4, 2013 av bobbe112 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser Fler delningsalternativ...
Sunshine Postad April 4, 2013 Dela Postad April 4, 2013 Klicka på START och skriv in minne i sökrutan. Kör sedan diagnostiken och vänta på svaret! Troligt att ena minnet är trasigt. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser Fler delningsalternativ...
bobbe112 Postad April 4, 2013 Författare Dela Postad April 4, 2013 (redigerade) hej problemet är att jag har testat båda ram minnena ett i taget och då funkar datorn och det spelar igen roll vilket av dom jag har i så kan jag använda datorn utan problem där i mot om jag sätter i båda så får jag problem kan detta bero på att ram minnet är trasigt endå? problemet är att jag inte kan ha i båda samtidigt då bildskärmen endast är svart ska jag felsöka ett minne i taget då? Redigerad April 4, 2013 av bobbe112 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser Fler delningsalternativ...
Marion Postad April 4, 2013 Dela Postad April 4, 2013 (redigerade) hej problemet är att jag har testat båda ram minnena ett i taget och då funkar datorn och det spelar igen roll vilket av dom jag har i så kan jag använda datorn utan problem där i mot om jag sätter i båda så får jag problem kan detta bero på att ram minnet är trasigt endå? problemet är att jag inte kan ha i båda samtidigt då bildskärmen endast är svart ska jag felsöka ett minne i taget då? Kolla här.. det är nåt som inte är kompatibelt.. svara på följande frågor. Jag gissar på du på köpt Kingstone eller Corsair? Samma sort och "värden" på båda? Har du uppdaterat och det fungera innan? Vad körde du med innan 2*2 gissningsvis? Sedan kan man fråga sig om det behövs en bios-update.. vad är det för fabrikat isf? Redigerad April 4, 2013 av Marion Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser Fler delningsalternativ...
bobbe112 Postad April 4, 2013 Författare Dela Postad April 4, 2013 (redigerade) hej ram minnena satt i när jag köpte dator från början men sen började datorn och krångla har en HP Pavilion m6-1052eo och kontaktade hp support och fick en bios uppdatering så det funkade i några veckor och sen kom problemet igen Redigerad April 4, 2013 av bobbe112 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser Fler delningsalternativ...
Cecilia Postad April 4, 2013 Dela Postad April 4, 2013 Jag tycker att man ska reklamera en (relativt) ny dator som inte fungerar genom att vända sig till säljaren. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser Fler delningsalternativ...
bobbe112 Postad April 4, 2013 Författare Dela Postad April 4, 2013 (redigerade) har kontaktat företaget som jag köpt datorn av som hänvisar till hp som jag har mailat fram och tillbaks med enda sen jag köpte datorn och dom bad att jag skulle skicka en massa uppgifter men sen dess har jag inte hört ett ljud i från dom och det var ett bra tag sen har mailat och frågat hur det går med ärendet men samma sak här men får väl helt enkelt ringa dom om det inte går att lösa det på något sätt då jag måste spara ner viktig information innan jag kan skicka in den men gör det något att man har själv har testat ram minerna med tanke på garantin Redigerad April 4, 2013 av bobbe112 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser Fler delningsalternativ...
Marion Postad April 4, 2013 Dela Postad April 4, 2013 (redigerade) hej ram minnena satt i när jag köpte dator från början men sen började datorn och krångla har en HP Pavilion m6-1052eo och kontaktade hp support och fick en bios uppdatering så det funkade i några veckor och sen kom problemet igen Det är ganska vanligt att en 1'ans dimmbank helt enkelt lägger av på den serien. Men så är det inte i ditt fall, den klarar inte BÅDA minnena tydligen. Alt. #2 ett minne bråkar lite, och kan inte sammarbeta. (För att testa detta kräver att du skaffar två andra) Fick du senaste bios av dom? skall heta F25.. finns här: http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/previousVersions?softwareitem=ob-115872-1&cc=se&dlc=&lc=sv&os=4063&product=5297371&sw_lang= Fixad bugg: Optimerade minnesinställningarna så att minnessystemet blev mer pålitligt Reklamera datorn till HP..ja. De är stenhårda med 1-års-garantin. Kan du påvisa/bevisa att datorn bråkat under första året vinner du. Det är det som krävs, för att uppfylla 3-års-garantin. Redigerad April 4, 2013 av Marion Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser Fler delningsalternativ...
bobbe112 Postad April 4, 2013 Författare Dela Postad April 4, 2013 gick nu in och kollade på systeminformationen och där står följande insyde f.25, 2013-01-21 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser Fler delningsalternativ...
Marion Postad April 4, 2013 Dela Postad April 4, 2013 (redigerade) Jag tycker att man ska reklamera en (relativt) ny dator som inte fungerar genom att vända sig till säljaren. Ja jo nej. Handlaren, detaljisten har garanti-åtagandet för första året, år 2 och 3 ligger hos tillverkaren. Och då krävs det att konsumenten skall styrka/bevisa fabrikationsfel. Men jag rekommenderar hjälm påtages innan han stångar pannan.. Hp är amerikanskt.. och följer de KO's rekommendationer tror ni...?! Bobbe.. med detta har jag inga fler förslag än det du fick.. välj nåt sen kan du väl höra av dig hur det gick. Lycka till.. ps: HP är den bästa datorn - för oss som lever på andras olyckor och misstag, byt fabrikat nästa gång.. Redigerad April 6, 2013 av Manneman Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser Fler delningsalternativ...
IT doktorn Postad April 6, 2013 Dela Postad April 6, 2013 Det är bara att kontakta företaget där du köpte datorn ifrån och börjar dom gnälla så säger du att du kontakta allmänna reklamations nämden. Om det går så långt så kommer du att vinna, har god kännedom om detta. Så stå på dig och sätt press på företaget............... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser Fler delningsalternativ...
Recommended Posts
Delta i dialogen
Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.