Gå till innehåll

Nanoxia Deep Silence 1


e-son

Recommended Posts

Har just packat upp en Nanoxia Deep Silence 1 och måste bara rekommendera den här burken.

Bästa byggkvaliteten sedan Antec P183, och den enda (tror jag) med samma suveräna vibrationsdämpning för mekaniska diskar sedan dess.

 

Edit:

Dubbla 140mm-fläktar i fronten, skapar just det övertryck man vill ha. Dammfiltren håller för övrigt rent i burken.

Redigerad av e-son
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ser mycket trevlig ut! Stilrent, ljudisolerat, flexibelt och många små smarta lösningar. Påminner en hel del om Fractal Design Define R4 som jag är väldigt nöjd med.

 

Fractal Design Define R4 var alternativet efter hård filtrering, men jag bestämde mig för att "blunda och hoppa"... och jag ångrar mig inte. Minns inte om Fraktalen har vibrationsdämpade diskfästen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Define R4 kommer nog bli lite mainstream så det kan ju vara kul att gå mot strömmen. :)

Jo det sitter små gummiploppar i vaggan man fäster disken i. Efterhand som det blir mer SSD blir de ju dock meningslösa.

Redigerad av Nicklas
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Define R4 kommer nog bli lite mainstream...

 

Håll inte andan bara. Själv trodde jag att Antec P180 skulle bli "mainstream" redan för 7 år sedan... men det sket sig som bekant.

 

Edit:

Skulle tro att det tar ganska många år innan SSD blir den självklara lagringslösningen.

Redigerad av e-son
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet inte riktigt hur du menar nu. :)  Jag tycker du verkar gjort ett bra val hur som helst.

 

Försökte väl bara skoja till det... typ "min burk är bättre än din". Inget du behöver ta på allvar alltså.  :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...