Gå till innehåll

Vilken Windows 8.1?


CGD

Recommended Posts

Ja, just det vilken Windows 8.1 måste jag köpa?

Idag har jag Windows XP Pro och jag vill att min kommande Windows 8.1 skall klara av åtminstone samma saker som XP gör. Vidare så måste jag kunna flytta Windows 8.1 från en dator till en annan utan problem. Kunna göra ominstallationer efter eget tycke. Så vilken modell ska jag se åt?

 

Samtidigt så kan jag se att Microsoft säljer Office för installation på tre datorer. Varför kan de inte ha samma policy till Windows. Jag tycker det hade kunnat vara rätt bra att köpa en förpackning som gav mig rätt att installera Windows på tre datorer. Naturligtvis då till ett pris som är lägre än vad tre en licens Windows kostar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eftersom du nämner att det är en XP-dator kan det ju vara bra att veta följande:

 

Windows 8.1 is not designed for installation on devices running Windows XP or Windows Vista. Although not designed or recommended for devices running Windows XP or Windows Vista, consumers still wanting to upgrade from Windows XP or Windows Vista should buy the retail DVD instead of using the download and boot from the DVD to do a clean install of Windows 8.1.

http://blogs.windows.com/windows/b/bloggingwindows/archive/2013/09/17/pricing-and-packaging-for-windows-8-1.aspx

 

När det gäller typ av licens så finns det bara en för Windows 8.1, full, står om det också på den sidan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fråga från en novis.

Den som kommer att säljas Windows 8,1, ( DVD ) vad jag förstod, om det nu stämmer, är det jämförbart med Windows Home Premium ( Fullversion ) som jag i dag har.

Hoppas att ni förstod vad jag menade.

Så att om man nu skaffar sig en ny dator med Windows 8, så kan man köpa 8,1 och blåsa datorn på allt onödigt ?? och sedan lägga in 8,1 istället.

 

Tacksam för ett svar.

 

Ha en bra helg alla.

 

Lasse B

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...