Gå till innehåll

Ingen bild


bjoost61

Recommended Posts

Har fått ett problem med att jag inte får någon bild alls. Ett tag har jag bild i uppstarten men sedan försvinner den helt. I felsäkert läge har jag dock bild hela vägen till skrivbordet. Testat att byta grafikkort och minnen men ingen skillnad. Någon som har en lösning?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I felsäkert läge laddas inte den hårdvaruspecifika grafikdrivrutinen, utan då körs kortet på standard VGA-drivare. Innebär att du förmodligen har en trasig grafikdrivrutin. Ladda ner rätt drivrutin och installera i felsäkert läge.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har fått ett problem med att jag inte får någon bild alls. Ett tag har jag bild i uppstarten men sedan försvinner den helt. I felsäkert läge har jag dock bild hela vägen till skrivbordet. Testat att byta grafikkort och minnen men ingen skillnad. Någon som har en lösning?

 

Låter som den står för högt upp upplösningen, skärmen "ballar ut".

 

Nedan får man gissa på då du inte anger nånting om spec eller dator.

Låter som du har en stationär dator?!

Låter som du provat med ett samma typ av grafikkort, som det som strular.

har du lekt med nya drivers?

 

Du får nog formulera om din fråga, och inte fråga: "min bil startar inte vad för fel?"

Redigerad av Marion
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just nu vet jag inte mer än att det är en stationär HP. Fick hem den till mig för att hjälpa till att rensa ur lite skräpprogram. Grafiken fungerade normalt när ägaren kopplade ur den hemma. När vi kopplar in den hos mig så fungerar den enligt ovan på min ena skärm, på min andra fungerar den inte alls utan jag får "no signal" på både analogt och digitalt. Han tar hem den igen och då fungerar den inte där heller. Vi har inte ändrat upplösningen eller drivare.

Redigerad av bjoost61
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just nu vet jag inte mer än att det är en stationär HP. Fick hem den till mig för att hjälpa till att rensa ur lite skräpprogram. Grafiken fungerade normalt när ägaren kopplade ur den hemma. När vi kopplar in den hos mig så fungerar den enligt ovan på min ena skärm, på min andra fungerar den inte alls utan jag får "no signal" på både analogt och digitalt. Han tar hem den igen och då fungerar den inte där heller. Vi har inte ändrat upplösningen eller drivare.

 

Det är inte så troligt att tå skärmar gick sönder på samma gång, kan vi enas om?

 

På den skärmen datorn fungerar med, går sannolikt i högre upplösning.

då ställer datorn in sej själv på det högre modet/upplösning, när ni sedan kopplar tillbaka till lägre upplösta skärmar

så ser ni bilden tills windows laddas, eller i felsäkert läge.

 

Så koppla in den skärmen som fungerar och sänk upplösning till 1024, stäng av direkt, sedan får hans egna

skärm leta upp sin rätta upplösining

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...