Gå till innehåll

Uppgradering


ove
Gå till lösning Löst av jarru,

Recommended Posts

Jag har :Core i7 950 3,06GHz Quad 8MB LGA1366     Asus Sabertooth X58 s1366 ATX  DDR3 6GB OCZ Gold Tri Kit Pc3-12800 1600MHz  sparkle PCle sp GF GTX 570 Super Overclocking  och Windows 7Pro SWe 64-bit Single oei ...Problemet är att samma minnen går ej att få tag på nu står jag med 3 st.tomma platser.Kan jag utöka eller köpa alla nya o iså fall med va för sort????Jag är novis på ämnet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dina minnen du har idag har följande spec iaf.

 

DDR3 1600 (PC3 12800)

  • Timing 8-8-8-24
  • Cas Latency 8
  • Voltage 1.65V
  •  
  • Vill du ha mera ram så kan du i princip köpa vilka ddr4 1600 som helst, så vida moderkortet inte har några speciella krav.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

om jag nu inte sattsar på ddr4 som jag ej vet om mitt kort klarar . vad rekomenderar ni att jag köper för märke o spec vill gradera upp till mer o bra minnen dom jag har innan har varit kanon

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Självklart DDR3, eftersom din CPU (Processor) är en s.k Bloomfield, så rekommenderar tillverkaren dessa minnen som finns under DDR3 1600 i bifogat dokument.

Men generellt borde alla märken fungera

 

http://www.prisjakt.nu/kategori.php?l=s146842814&o=produkt_pris_inkmoms#prodlista

 

Rekommenderar ändå att du kikar i manualen

http://dlcdnet.asus.com/pub/ASUS/mb/LGA1366/Sabertooth_X58/e5995_sabertooth_X58.pdf

sidan 28 och framåt.

 

 

SABERTOOTH X58 QVL_Bloomfield.pdf

Redigerad av si3rra
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

oki allt prat om ddr4 ge mig ett bra tipps nu billigt eller dyrt bara det är bra märke o spec och passar min burk .Tänk att det är ni som uppgraderar själva ,så jag kan kolla va dom kostar vill ha nått att gå på.jag har beslutsproblem. sen har vi det om jag behåller dom jag har va köper jag då .nått att bita i

Redigerad av ove
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan gå ned eller upp i "latency" eller CL också, det beror på mb och fsb ganska mycket. Bara att det är rätt sort och
spänningen är ok som standard, men det beror på mb. Lägre CL har sina fördelar och det beror på om du överklockar.

Svårt att förklara :)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror inte vi ska krångla till det alt för mycket, men vill du läsa dig in på ämnet så finns det lite här:

http://www.kjell.com/fraga-kjell/hur-funkar-det/dator/arbetsminnet/typer-av-arbetsminne

 

Men rekommendationen i dagsläget, köp 3 stickor till som har samma "egenskaper" som dina befintliga.

Skulle du köpa snabbare minnen än "CL 8" vilket dina har i dagsläget, så kommer dem snabbare att gå ner och jobba i "8" med.

Så är du inte en extrem entusiast och jagar hastighet vid upp packning av stora rar filer eller liknande så räcker det gott med minnen med samma specifikation som du har idag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...