Libra63 Posted April 14, 2006 Share Posted April 14, 2006 Var hittar jag inställningarna till Alla Program? Vill att fler program ska synas, nu kommer det upp att "Alla program syns inte/får inte plats" Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Landsfiskalen Posted April 14, 2006 Share Posted April 14, 2006 Högerklicka på aktivitetsfältet. < Anpassa startmenyn < avancerat. Bläddra ner till rulla programmenyn. Kryssa. 8) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Libra63 Posted April 14, 2006 Author Share Posted April 14, 2006 Tack för hjälpen! [move]Trevlig helg![/move] Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Libra63 Posted April 14, 2006 Author Share Posted April 14, 2006 Nix det fungerade inte ??? Kan det bero på att jag har laddat hem och använder andra windows-teman? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Landsfiskalen Posted April 15, 2006 Share Posted April 15, 2006 Hej. Tror inte det har med teman och göra. Har massvis själv. Du menar väl programmen på startmenyn? Jag har städat mina menyer. Delat upp det i olika kategorier. Fungerar väldigt bra, tycker ja. För ex:vis alla musik och filmspelare i en mapp. e-post o webbläsare i en annan osv. 8) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Libra63 Posted April 15, 2006 Author Share Posted April 15, 2006 Ja just det, "alla program" i startmenyn. Jag har ca 20st program som syns nu men det kommer upp att alla kan inte visas för det är för många program i "alla program"? Hur delar man upp programmen? Du menar att man gör mappar som i "mina dokument" tex? Hur fixar jag det? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MartinAsplund Posted April 15, 2006 Share Posted April 15, 2006 Om du dubbelklickar på en mapp i start-menyn så öppnas den mappen i utforskaren sen kan du skapa andra mappar där. Annars kan man oxå högerklicka på startmeny-knappen och välja öppna. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Libra63 Posted April 15, 2006 Author Share Posted April 15, 2006 Tack! Ska pyssla med det sen ;D Nä men!? Om jag högerklickar på startknappen och väljer öppna och sen öppnar "Program" så syns bara nio (9) program, jag ser ju ca 20 st i "alla program??? Att detta skulle vara så klurigt? *muttrar* ??? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Landsfiskalen Posted April 15, 2006 Share Posted April 15, 2006 Ett smidigt sätt. Högerklicka på startknappen och öppna utforskaren. Navigera till ditt användarnamn < Startmeny < Program Sen öppnar du en utforskare till (högerklicka på startknappen) Va ja e tjötig. Navigera till All users < Startmeny < Program Så ser du nere på aktivitetsfältet. Där finns båda Markera den ena. Sen håller du ner[Ctrl] och högerklickar på den andra. Välj "sida vid sida" Nu e de bara att klippa ut program-genvägarna och klistra in dom i det andra fönstret. Program i all users. Sen e de bara att stänga det andra fönstret och börja fixa mappar. Allt du lägger i en mapp blir en egen meny. 8) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Venoms Posted April 15, 2006 Share Posted April 15, 2006 Ett smidigt sätt.Högerklicka på startknappen och öppna utforskaren. Navigera till ditt användarnamn < Startmeny < Program Sen öppnar du en utforskare till (högerklicka på startknappen) Va ja e tjötig. Navigera till All users < Startmeny < Program Så ser du nere på aktivitetsfältet. Där finns båda Markera den ena. Sen håller du ner[Ctrl] och högerklickar på den andra. Välj "sida vid sida" Nu e de bara att klippa ut program-genvägarna och klistra in dom i det andra fönstret. Program i all users. Sen e de bara att stänga det andra fönstret och börja fixa mappar. Allt du lägger i en mapp blir en egen meny. 8) Bra tips ;D Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Libra63 Posted April 15, 2006 Author Share Posted April 15, 2006 Tack! Förstår allt utom detta! "Navigera till ditt användarnamn < Startmeny < Program". Jag hittar startmeny och program men trotts att jag letar så hittar jag inte användarnamnet? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Landsfiskalen Posted April 15, 2006 Share Posted April 15, 2006 Under Documents and Settings finns mapparna "all users", och din egen användarmapp. Kan finnas en default user också. De e bara och kolla där, så ser du vad mappen heter. 8) Edit: Ersätt aldrig en mapp. För ex:vis om du har en mapp med spel och flyttar den till All Users och skriver över spel där, kommer en del genvägar att försvinna. Gör så här istället. Klipp ut "genvägarna" och klistra in i den andra mappen i All Users. Då kommer det upp en ruta om du vill ersätta några. Det är bara att välja ja. Sen kan du ta bort den tomma mappen under ditt användarnamn. 8) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts