Gå till innehåll

Start/Alla Program


Libra63

Recommended Posts

Hej.  :)

Tror inte det har med teman och göra. Har massvis själv.  :D

Du menar väl programmen på startmenyn?

Jag har städat mina menyer. Delat upp det i olika kategorier.

Fungerar väldigt bra, tycker ja.

För ex:vis alla musik och filmspelare i en mapp. e-post o webbläsare i en annan osv.

8)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja just det, "alla program" i startmenyn. Jag har ca 20st program som syns nu men det kommer upp att alla kan inte visas för det är för många program i "alla program"? Hur delar man upp programmen? Du menar att man gör mappar som i "mina dokument" tex? Hur fixar jag det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack! ;) Ska pyssla med det sen ;D

Nä men!? Om jag högerklickar på startknappen och väljer öppna och sen öppnar "Program" så syns bara nio (9) program, jag ser ju ca 20 st i "alla program??? Att detta skulle vara så klurigt? *muttrar*  ???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett smidigt sätt.

Högerklicka på startknappen och öppna utforskaren.

Navigera till ditt användarnamn < Startmeny < Program

Sen öppnar du en utforskare till (högerklicka på startknappen) Va ja e tjötig.  :D

Navigera till All users < Startmeny < Program

Så ser du nere på aktivitetsfältet. Där finns båda

Markera den ena. Sen håller du ner[Ctrl] och högerklickar på den andra. Välj "sida vid sida"

Nu e de bara att klippa ut program-genvägarna och klistra in dom i det andra fönstret. Program i all users. Sen e de bara att stänga det andra fönstret och börja fixa mappar. Allt du lägger i en mapp blir en egen meny.

8)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett smidigt sätt.

Högerklicka på startknappen och öppna utforskaren.

Navigera till ditt användarnamn < Startmeny < Program

Sen öppnar du en utforskare till (högerklicka på startknappen) Va ja e tjötig.  :D

Navigera till All users < Startmeny < Program

Så ser du nere på aktivitetsfältet. Där finns båda

Markera den ena. Sen håller du ner[Ctrl] och högerklickar på den andra. Välj "sida vid sida"

Nu e de bara att klippa ut program-genvägarna och klistra in dom i det andra fönstret. Program i all users. Sen e de bara att stänga det andra fönstret och börja fixa mappar. Allt du lägger i en mapp blir en egen meny.

8)

Bra tips ;D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Under Documents and Settings finns mapparna "all users", och din egen användarmapp.

Kan finnas en default user också.

De e bara och kolla där, så ser du vad mappen heter.

8)

Edit: Ersätt aldrig en mapp. För ex:vis om du har en mapp med spel och flyttar den till All Users och skriver över spel där, kommer en del genvägar att försvinna.

Gör så här istället.  ;)

Klipp ut "genvägarna" och klistra in i den andra mappen i All Users. Då kommer det upp en ruta om du vill ersätta några. Det är bara att välja ja. Sen kan du ta bort den tomma mappen under ditt användarnamn.

8)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...