Gå till innehåll

Konvertera Micro-SD-kort!


Recommended Posts

Hejsan!

 

 

Jag har ett Micro-SD på 64 GB med FAT 16! Hur skall jag göra för att konvertera detta till ett FAT 32?
Anledning: Återförsäljaren meddelade att Micro-SD per automatik var FAT 16 och att min nya enhet från Garmin kräver FAT 32.


Tack på förhand för er hjälp! :).
MVH at1981 !!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Stoppa in minneskortet i datorn... i Utforskaren högerklickar du på SD-kortet och väljer "formatera". Du får nu upp en ruta där ett av alternativen är "Filsystem"... där väljer du FAT32. Något säger mig dock att du redan har testat detta, men med den infon du lämnar så måste vi börja någonstans.

 

// Manneman

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Stoppa in minneskortet i datorn... i Utforskaren högerklickar du på SD-kortet och väljer "formatera". Du får nu upp en ruta där ett av alternativen är "Filsystem"... där väljer du FAT32. Något säger mig dock att du redan har testat detta, men med den infon du lämnar så måste vi börja någonstans.

 

// Manneman

 

Hejsan!

De formateringsalternativ som finns att tillgå via "Utforskaren" är "NTFS" och "exFAT".

MVH at1981!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hejsan!

De formateringsalternativ som finns att tillgå via "Utforskaren" är "NTFS" och "exFAT".

 

Som manneman redan sa skall det formateras FAT32. Vilket du inte kan?!

Du får rensa fat-tabellen i Diskpart, sedan formatera det via diskhanteran.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...