Gå till innehåll

Skrivbordsikoner


Libra63

Recommended Posts

Min färg på skrivbordet är vit och jag har en bild på skrivbordet som täcker hela skärmen. Nu plötsligt syns skrivbordsfärgen som bakgrund till ikontexterna? Innan stod texten till ikonerna direkt på skrivordsbilden och jag kunde ändra textens färg mm. Har totalt glömt var man gjorde dessa ändringar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Högerklicka på skrivbordet och "egenskaper", sedan fliken "skrivbord" för att bestämma färgen, sedan fliken "utseende" för att välja färg på typsnittet.

Är du med?

Starta gärna om efter att du ändrat något för att saker ska "lägga sig" som dom ska.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo jag är med och vet hur jag ändrar färgen på skrivbordet.

Vad jag har för färg på skrivbordet spelar ingen roll, jag vill bara inte att skrivbordets färg ska synas

som bakgrund till ikonernas tex. Förklara gärna mer ang typsnittet för det hittar jag inte?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Högerklicka på "Den här datorn" välj fliken Avancerat och klicka på knappen Inställningar som är högst upp, vid Prestanda.

Välj fliken "Visuella effekter" och sätt en bock i rutan vid "Visa skuggor för ikontext på skrivbordet"

Klicka OK. Nu skall färgen bakom ikontexterna ha försvunnit.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

NÄÄÄ!!! Inget händer ???

Nu har jag bockat av och bockat i rutor och startat om tre gånger men inget händer ???

Jag tror att något har hänt efter det att jag reparerade windows :(

Tack iaf för all hjälp! ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sådär hände mig oxå efter det att jag hade instllerat WindowsBlinds med vista-tema.. Tyckte der var grymt irriterande att hela tiden ha det sådär, fast jag gjorde mig ingen ansträngning för att få bort detta... efter det att jag formaterade min dator och installerade om Windows så var det borta... du kan ju annars testa med att byta tema till Windows XP Style, starta om datorn, och sedan följa Vulfgars tips och starta om igen.. slutligen om nu problemat är löst så kan du sedan ställa in det temat du vill ha... kommer problemet tillbaks efter du gjort detta så kan jag tyvärr ej hjälpa mera.. Kanske någon annan som kan hjälpa dig med detta...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack vulfgar!!!

Hittade lösningen där men tydligen hjälpte inget för den trådstartaren.

Detta löste mitt problem:

"Det sista att prova med är "Egenskaper för bildskärm", fliken Skrivbord, Anpassa skrivbordet, fliken webb. Se till att inget är förbockat där"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...