Gå till innehåll

Köra äldre installation virtuellt


Saturnus6

Recommended Posts

Hallå.

Jag har precis bytt hårddisk i datorn och lagt en ny installation av W7.

På den äldre hårddisken finns den tidigare installationen av W7 kvar och min fråga är om man på något smart sätt kan köra denna äldre installation virtuellt under den nya installationen.

 

Jag tänkte om man kan göra någon form av image av den äldre hårddisken som man sen startar via VirtualBox eller liknande.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det går, men varför vill du göra det om du nu har en ny installation ?

Är det inte bättre att "koppa" över det som finns på "gamla" disken ?

Jag ifrågasätter inte frågan i sig själv, däremot motiven är en aning suspekta. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har främst 1 motiv.. 

Jag brukar ha en förmåga att vid nyinstallationer glömma ett eller annat från den tidigare installationen kvar, det kan röra sig om ett dokument eller ett program som man endast använt vid något enstaka tillfälle, men rätt var det är så behöver man det igen..

 

Men även att få det att fungera är ett tillräckligt motiv för mig  :)

 

På detta sättet kan jag köra den nya installationen skarpt men när det är något jag saknar från den gamla kan man relativt lätt komma åt det också utan att byta hårddisk eller mecka med dualboot.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vet inte riktigt om det är stora docs, men skulle tro att du kanske kan använda dig av en xtra hårddisk eller någon usb variant. Lite knapphändigt, svårt att säga vad som kan passa dig ( försöker att bolla lite med ideer) :unsure:

Redigerad av plastiq
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, Tack Manneman det är lite lustigt,, jag har inte alltid 100% på nätverksanslutningen, dessutom måste jag ibland gå utan js för att det ska ens kunna fungera. För min del kan det bli dubbelposter och annat,,om det ska fungera att posta ens

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har 30-35+, lappen går på ungf. 70+ om det undras ;)

 

Edit : Speedfan säger +60 på gpu,, kärnorna går på ungf, +45,, spelar man spel kan man i princip steka ägg och falukorv. Öppnade burken och kollade, plastkontakterna har i princip smält.

Edit2 : kärnorna går på +60 just nu,,,, sedan om det inte är intressant eller inte får ni avgöra själva :)

Har okej kylning,, lite tufft är det för burken

Redigerad av plastiq
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har 30-35+, lappen går på ungf. 70+ om det undras ;)

 

Edit : Speedfan säger +60 på gpu,, kärnorna går på ungf, +45,, spelar man spel kan man i princip steka ägg och falukorv. Öppnade burken och kollade, plastkontakterna har i princip smält.

Edit2 : kärnorna går på +60 just nu,,,, sedan om det inte är intressant eller inte får ni avgöra själva :)

Har okej kylning,, lite tufft är det för burken

 

? vad menar du nu ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Joo, har varmt här och det var inte meningen att kapa tråden på något sätt. Eftersom Manneman och jag har haft en del diskussioner så blev tråden tyvärr lite kapad. Ber om ursäkt för detta.

Redigerad av plastiq
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...