Lasse B Posted May 27, 2014 Posted May 27, 2014 (edited) Är för tillfället inloggad med ett lokalt konto. Om jag loggar in mig med Microsofts konto, måst jag hela tiden öppna det med ett lösenord. Kan man ta bort lösenordet ? i så fall hur gör man det ?? Har testat men inte lyckats. Vilket är att föredra ? det lokala kontot eller Microsofts konto. Visserligen kommer jag inte åt allt med det lokala kontot. Lasse B Edited June 8, 2014 by Andreas Stenhall Quote
si3rra Posted May 27, 2014 Posted May 27, 2014 Start -> kör "control userpasswords2" (utan "") så väljer du bort "användarnamn och lösenord måste anges.." efter valt det konto du vill automatiskt ska loggas in. Quote
gsb Posted May 27, 2014 Posted May 27, 2014 Kör du med MS-kontor, det är ju enklast så. Jag använder det på de tre datorer där jag har möjlighet att använda det, Synkling av Favoriter och andar inställningar är rätt smidigt. Quote
Lasse B Posted May 27, 2014 Author Posted May 27, 2014 Ja, det får bli så. Ha en bra kväll. Lasse B Quote
Cecilia Posted May 27, 2014 Posted May 27, 2014 Tänk på att om datorn stjäls så kommer tjuven åt e-post och annat som finns på Microsoft-kontot utan problem om man loggas in automatiskt på ett Microsoft-konto. Quote
Lasse B Posted May 27, 2014 Author Posted May 27, 2014 Tack Cecilia, kommer nog att lägga tillbaka lösenordet. Har testat igenom en del, för att se hur det fungerar. Tack för din omtanke. Go Natt. Lasse B Quote
Recommended Posts