Gå till innehåll

Recommended Posts

Hej

Har en laptop med några år på nacken. Har den för div bild- och ritningsprogram (ja, grafiken börjar bli lite trött). Kör Win 8.1. Har även Ms Office Outlook 2016 installerat. Den sistnämnda har nu börjat skicka popup meddelanden "Windows säkerhet" där jag ombeds ange lösenordet (se bif bild). När jag skriver in lösenordet försvinner den och poppar upp direkt igen. Ibland är jag ansluten ibland inte.

Någon som har en idé om vad som kan vara knas? Någon support för Win 8.1 finns ju inte längre. (Letar ny dator men hittar inte det jag söker)

//PC

Outlook krångel.PNG

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Följ instruktionerna under rubriken For affected versions of Outlook här
https://learn.microsoft.com/en-us/outlook/troubleshoot/authentication/continually-prompts-password-office-365
"If you have an older version of Outlook, change the Logon network security setting to Anonymous Authentication to fix this issue. To do this, follow these steps: 1. Exit Outlook 2. Open Control Panel • in Windows 8.1, click Start, type control panel in the search box, and then press Enter" osv

Redigerad av mbgtmari
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...