Gå till innehåll

Cortana till Android och iOS


Recommended Posts

Det är mycket spekulationer om att kanske Cortana kommer till Android och iOS förutom till Windows Phone:

http://www.wpcentral.com/marcus-ash-cortana

 

Jag tror nog personligen att det är rätt logiskt. De kämpar ju mot Google Now och Siri.

Så att få mesta möjliga användardata för att få ett försprång på lite sikt tror jag är nödvändigt.

Windows Phone är ju en liten uppstickare i det här sammanhanget.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Siri var en stor grej när det kom... och det har alltid varit Apple. Likaså finns S-Voice till Samsung. Så att MS skulle släppa Cortana till andra plattformar känns för mig ganska oseriöst. Självklart vill man ha nya användare... men det känns liksom bara töntigt att sjunka så här. Cortana ska höra till Windowsphone, precis som Nokia Drive (som funkar på andra WP-lurar också) och inte någon

 

För den sanna nörden så borde ju Cortana vara en anledning så god som någon att skaffa en Windows Phone.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Jag tror inte det är svart eller vitt så att säga. Många har väl en Windows 7 eller 8 dator hemma, men en iOS eller Android mobil.

Det är väl en liknande situation som när Microsoft släppte touch office för iPad på sätt och vis.

 

En kompromiss skulle kunna vara att alla de senaste Cortana funktionerna kom först till Windows Phone, men kanske efter några veckor till de andra plattformarna. Eller att det ska vara gratis för WP8 men kosta lite till de andra.

 

Men visst är det ett dilemma.

 

Nu tillverkar ju dock ändå Microsoft egna Androider så nog skulle jag tänka mig att de skulle kunna ha Cortana på Nokia X serien:

http://www.nokia.com/global/products/nokia-x/

 

Hur det hela slutar med får vi se med tiden. :)

Redigerad av johnh3
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...