Gå till innehåll

synka mobilens foton till datorns Picasa III ?


Recommended Posts

Hej igen :-)

Har nu löst radion med er hjälp,

Nu grunnar jag på hur jag synkar mobilfoton till datorn. Säkert är det kanske en inställningshistoria som jag missat,

för när jag nyss laddade ner Roboforms app till telefonen så synkade alla login på direkten....från datorn...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

OneDrive finns för Android också:

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.microsoft.skydrive&hl=sv

https://onedrive.live.com/about/sv-se/compare/

 

"Ladda automatiskt upp foton och videoklipp till OneDrive med Säkerhetskopiering av Kamera"

 

Jag tycker den funkar bra.

Redigerad av johnh3
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

OneDrive kommer att få 15 GB gratis så man kan ju lämna sina bilder i det "molnet" och bara ta de man vill så att säga.

Roboform verkar ju vara en tredjeparts app och inte en officiell för Google.

 

Google+ kanske är en lämpligare tjänst för Android?

 

instant upload (omedelbar uppladdning) möjliggör uppladdning av foton och videoklipp från en Android-smartphone till en tillfällig mapp innan det publiceras

 

http://sv.wikipedia.org/wiki/Google_Plus

 

Redigerad av johnh3
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Google Plus ska vara integrerad med Picasa också:

 

"Google+ är baserad på användarens googlekonto, och är därmed integrerad med andra inloggningsskyddade Googletjänster såsom Gmail (e-post), Picasa (fotografialbum), Google Talk (chat), Google Kalender, Google Docs (ordbehandling och kalkylblad) och Google-profilen."

Redigerad av johnh3
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja du kan ju spara bilderna i mobilen förstås och föra över manuellt på ett "gammaldags" sätt via en kabel eller micro SD kort. Men ska du synka mobilen (bilderna) med datorn måste du ju förlita dig på en "molntjänst".

DropBox, OneDrive, Google+ och liknade.

 

Jag har testat Younited också:

http://www.younited.com/

 

Men eftersom du redan är inne i Googles eko system och med all sannolikhet redan har ett Google konto eftersom du har en Android mobil så ligger väl Google+ närmast till hands. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

OK, finns det inget enklare så får jag väl böja mej.....

Börjar bara känna att det är såna mängder nytt man hela tiden ska lära sej...... trycka på en knapp lät så bra... Tack snälla John3. Ska försöka med Google drive....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror inte det är så svårt bara man har gjort inställningarna så fotona laddas upp per automatik i Google Drive.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag måste sticka in med en fotnot här, speciellt om man kör en dator med Windows 8 och framförallt en bra WiFi hemma eller obegränsat med mobildata.

OneDrive är ruskigt bra och i mobilen är det en av de appar som kräver minst resurser av telefonen. Nu menar jag att den inte sölar ner mobilen genom att vara på i bakgrunden. Då sedan OneDrive är integrerat i Windows 8 så bara finns bilderna och dokumenten i datorn så där enkelt och bra... precis som det ska vara

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

 

Jag tror inte det är så svårt bara man har gjort inställningarna så fotona laddas upp per automatik i Google Drive.

Om man registrerar sig på Google+ så får man en förfrågan i mobilen om man vill att fotona ska synkas med Google-kontot. Inga inställningar alls behöver göras.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

OK, en sak i taget. har nu fixat Google+.

OK, det laddas ner en massa bilder men inte alls med datum eller ens dom senaste överst och visas dessutom kloss med varandra och olika "tidsepoker" blandade... trots att man klickar på viss månad och år i högerkanten.

Hur man får dom alla till Picasa i tidsordning har jag ingen aning om.

 

OK sa var det One drive... nu har jag äntligen passerat alla säkerhetskoder :-(.... avskyr alla dessa koder, men dom är väl bra kanske.

Nu vägrar i alla fall kameran att skicka bilderna till datorn för att jag inte har nån wifi uppkoppling och jag vet inte hur vansinnigt mycket jag har i kameran

borde man inte kunna se nedladdningsmängden nån stans ??

Borde finnas wifi nån stans i närheten ?? Hotell ?? - men dom har väl också koder ...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Det beror lite på kamerans upplösning, och vilket format,, gissningsvis omkring 3Gb ? (om det är 300 bilder)

edit:

brukar köra med .raw och .jpeg samtidigt, 200-300 brukar sluta på 7-8 Gb.

Redigerad av plastiq
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

OK, va häftigt, hade inte en aning, du menar att dessa alla inte ens har egna koder ??...

cool så det förslår.

 

Tack, 3 Gb borde mitt ab. klara av utan att jag blir utan resten av månaden....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, men alltså, då måste jag väl släpa både telefon och dator till wifi stället..... varför kan jag inte få telefonen att vara mindre rädd om min ekonomi ??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Brukar knacka 200-300 bilder på på ganska få timmar, 96% av bilderna är inte bra, brukar använda mig av en extern hårddisk istf. att ladda upp bilder och använda mig av godbitarna. Det finns en gammal fingervisning 'på en 36 rulle brukar det finnas 1-2 bra bilder'.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har börjat kolla igenom alla bilder och det är nog som du säjer, kanske egentligen inte mycket att ha,

men inte desto mindre skulle vara intressant att få det att fungera som jag vill... får se hur det löser sej

 

tack alla...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...