Gå till innehåll

Ladda ner flera flash filmer på en och samma gång?


MAUR24

Recommended Posts

Jag undrar om det finns nåt enkelt sätt att ladda ner flera flash filmer på för nu så måste jag öppna varje i en ny flik och starta filmen för att kunna starta ner laddningen och det gör att det blir väldigt många flikar vilket slöar ner datan till slut, har sökt och testat allt jag kan hitta men inget har funkat och nu så använder jag FVD downloader som fungerar bra, bara att jag inte kan ladda ner alla filmer på en och samma gång?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag undrar om det finns nåt enkelt sätt att ladda ner flera flash filmer på för nu så måste jag öppna varje i en ny flik och starta filmen för att kunna starta ner laddningen och det gör att det blir väldigt många flikar vilket slöar ner datan till slut, har sökt och testat allt jag kan hitta men inget har funkat och nu så använder jag FVD downloader som fungerar bra, bara att jag inte kan ladda ner alla filmer på en och samma gång?

 

Testa Pirateplayer 5.0

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kan sluta testa olika nedladdare. Anledningen att "datorn" känns seg, är att du maxar tillgänglig bandbredd när du laddar ner för många filmer på en gång. Har alltså inte mycket med antalet flikar att göra. Vill du motverka "segheten" bör du istället prova någon bandbreddsbegränsare... alt. nån nedladdare med inbyggd bandbreddsbegränsning, om sådant finns.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kan sluta testa olika nedladdare. Anledningen att "datorn" känns seg, är att du maxar tillgänglig bandbredd när du laddar ner för många filmer på en gång. Har alltså inte mycket med antalet flikar att göra. Vill du motverka "segheten" bör du istället prova någon bandbreddsbegränsare... alt. nån nedladdare med inbyggd bandbreddsbegränsning, om sådant finns.

 

Okej! Fast nu handlar inte detta om att datan är seg, utan detta handlar om att jag vill veta om det finns nåt man kan ladda ner flera klipp med på en och samma gång för just nu så 16 st flikar uppe och det gör att datan blir seg och eftersom jag är tvungen att starta varje klipp för att för att kunna starta nerladdningen och den sida jag laddar från nu är xvideos?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

...och det gör att datan blir seg och eftersom jag är tvungen att starta varje klipp för att för att kunna starta nerladdningen och den sida jag laddar från nu är xvideos?

 

Nu borde vanligtvis inte sajtens uppbyggnad spela någon roll... men i detta fallet är jag övertygad om att så är fallet. Inte någon gång... NÅGON gång, har jag stött på en XXX-sajt som är snäll mot varken en dator eller mot bandbredd :rolleyes:

 

Du ska nog ta e-sons råd för vad det är... för det stämmer ganska bra. Att du dessutom inte kan ladda hem utan att starta filmklippet först har ju med sajtens uppbyggnad att göra.

 

Testa en sak: starta en webbläsare som tillhandahåller flikfunktion, t ex IE. Starta två flikar med rikt innehål... t ex XVideos. Kolla aktivitetshanteraren och se själv hur mycket resurser som går åt. Ska du dessutom hålla 15 flikar av denna typen av innehåll... ja, då kan du nog enkelt förstå att dator och anslutning till slut blir seg.

 

// Manneman

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 veckor senare...

Verkar vara ett knepigt program efter vad jag läst i tråden, jag öppnar en flik och startar nedladdningen, direkt efter det så öppnar jag en annan film och startar den. Har inte 16 flikar öppna, kanske 2-3 på samma gång bara.

Alla hamnar i nedladdningslistan som en vanlig nedladdning och tas omhand som det ska.

Har mer vana av andra web browsers så jag kan inte riktigt gå in på djupet med IE men jag vet att någon superduktig person i det här forumet vet mer om det ;).

 

När man börjar prata om att ladda ner flera filmer med ett klick så går man in på het mark, det är inte att föredra. Kommer inte ge råd inom den biten.

 

Redigerad av c80pro
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...