Gå till innehåll

Favoriter flyttas till papperskorgen.................


perk

Recommended Posts

Har fått problem med att sparade favoriter försvinner och har hamnat i papperskorgen.

Det är inte samtliga som försvinner dit utan bara enstaka, och lite här och där i listan, så de har inte legat i rad då de hamnar i papperskorgen.

 

Någon som vet vad beror på :wacko: 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Veta säkert, utan en mer ingående undersökning, kan man icke.

Min första tanke är dock att någon skojar med dig, alternativt att du har något program installerat (medvetet eller omedvetet) som rensar i favoritmappen utifrån någon diffus parameter.

Sitter du i ett nätverk tillsammans med andra datorer, kan du börja med att kolla vad du delar ut i nätverket.

Förövrigt vore det bra med lite info om system, webbläsarversion och liknande.

Redigerad av e-son
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Menar du att någon skojar med mig utifrån?

Det är väl inte några speciella favoriter som någon viss genre, utan det är blandade som blir flyttade.

Jag är inte i något nätverk med andra datorer, vet inte att jag har installerat något program då problemen började heller.

 

Jag har IE 11 som webbläsare och win7.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, det du beskriver skall inte kunna hända... enda rimliga förklaringen är att någon skämtare är inblandad, eller något malware.

WiFi-nät? Är det i så fall skyddat, och hur?

Windows 7 delar som standard ut hela användarmappen (C:\Users\<ditt användarnamn>), under vissa omständigheter. Kolla det!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte så att du av någon anledning har dina "Favoriter" på skrivbordet och Windows skrivbordsstädning städar bort dem automatiskt?

Prova inaktivera systemunderhåll, kan vara ett långskott men http://support2.microsoft.com/kb/978980/sv

 

Använder du något städningsprogram på datorn?

Hur menar du med att dem inte "ligger i rad"?

Provat att återställa internet Explorer till standardinställningar?

Redigerad av si3rra
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tackar för tipsen :) 

 

Körde en fullständig genomkörning med F-Secure som jag har, det fanns visst något ”risk program” som togs bort.

Gjorde det innan jag läst era tipps, så jag tänkte aldrig på vad programmet hette.

 

Men nu har det i alla fall inte försvunnit några favoriter efter den körningen, hoppas det håller i sig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...