Gå till innehåll

Ingen tillgång till Inernet


CGD

Recommended Posts

Återigen börjar problemen att komma åt internet trådlöst med den bärbara dator. Har prövat både Internet Explorer och Firefox med samma resultat. Kopplar jag in med tråd är det inga problem.

Förutom den bärbara datorn har vi telefoner som ansluts trådlöst till Internet via routern och de har inga problem.

Kan problemet ändå ligga i BBB:s router eller är det datorn det är fel på? Och vad kan vara fel?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är inte så att det är helt stopp.

Ibland är det stopp redan när jag startar datorn, ibland kan jag köra mot Internet ett bra tag innan det plötsligt blir stopp. Internet är inte tillgängligt står det.

 

Det är inte samma dator som har Avast. Den bärbara har bara Microsofts eget antivirusprogram.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att allt är helt OK?

Jag har kontrollerat allt jag kan komma på och allt skall vara helt felfritt. Men något fel måste det ju vara. BBB har ju stoppat åtkomsten till routern så jag kan inte längre öppna och se i den.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När Internetuppkopplingen har gått ner fungerar det fortfarande helt OK med kabel. Men Internet ligger liksom inte nere hela tiden utan det kan krångla ett tag då omstart av dator eller router inte hjälper men så kan det plötsligt fungera hur bra som helst igen. Eftersom denna dator inte har någon egen sladd att koppla upp sig med är dessa plötsligt oregelbundna avbrott avbrott rätt så irriterande.

Har inte tänkt på ipconfig men skall testa det nästa gång det blir stopp.

Jag kan ju tillägga att när den bärbara datorn, den som är trådlöst ansluten, lägger ner sin uppkoppling så fungerar det helt utmärkt med den andra trådanslutna datorn.

Jag har inte heller tänkt på om jag har åtkomst till den bärbara när den inte kommer ut på nätet.

Redigerad av CGD
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...