Gå till innehåll

Kommer inte åt mp3-spelaren


Recommended Posts

Jag kommer inte åt min mp3-spelare längre! Det ser bara ut så här när jag försöker öppna den (f:)

Går inte att formatera den genom att högerklicka på den heller, för då händer absolut ingenting.

Går det att formatera spelaren på något annat vis? Eller något annat förslag på vad jag kan göra?

När jag startar själva mp3-spelaren står det bara "please format" och så stängs den ner.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

Fungerar andra usb-enheter som det ska (om du lånar av någon annan)?

Annars, när du ska installera med programmet du har på länken gör en Clean Boot innan du börjar .

På så vis startar inga störande delar av xp eller andra installerade program. Detta rekommenderas alltid när man installerar program.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

USb- portarna funkar som dom ska. Testade att köra programmet med clean boot. Men det var samma visa där. Damn. Ska kolla om jag kan lämna in den, om det är garanti kvar på den. Men det borde ju gå att fixa själv på något sett tycker jag om det är fel i mjukvaran och inte hårdvaran.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

USb- portarna funkar som dom ska. Testade att köra programmet med clean boot. Men det var samma visa där. Damn. Ska kolla om jag kan lämna in den, om det är garanti kvar på den. Men det borde ju gå att fixa själv på något sett tycker jag om det är fel i mjukvaran och inte hårdvaran.

Och du har kollat den i alla portarna antar jag? Var precis med om detta problem i en kompis dator med en kamera som bara funkade i en av USB-portarna, men annan utrustning funkade hur bra som helst i samtliga portar.  ???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

Jag har ingen ikon som heter datorhantering i min mapp för administrationsverktyg. Går den att hämta på kör eller nått annat ställe?

Högerklicka "Den här datorn" välj "Hantera"  ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har jag testat alla usb-uttag jag har. Inget av dom gjorde att jag fick igång spelaren  >:( Testade även att gå in i datorhanteraren, men där dyker inte ens min mp3 spelare upp på diskhantering. Endast mina 2 hårddiskar och cd-rom gick att få tag på.

Det som är skumt med det här är att om jag går in i den här datorn. och dubbelklickar på min flyttbara disk så blir det som sirap, den tänker jättelänge ex. om jag högerklickar på disken så tar det säkert 30 sek. innan menyn dyker upp. Beror på att datorn endast hittar disken halvt? Den borde ju inte ens dyka upp som en ikon annars?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det står också när jag försöker formatera spelaren: Device detection failed! please power off it to generate system file. vad menas med den andra meningen? finns det något jag ska stänga av i xp?

Hej

Det är inte fel på mp3 spelaren utan felet sitter i usb controllern, den stänger inte av som den ska.

Gå hit...http://www.alltomxp.se/sajt/forum/index.ph...2.html#msg17232

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det står också när jag försöker formatera spelaren: Device detection failed! please power off it to generate system file. vad menas med den andra meningen? finns det något jag ska stänga av i xp?

Hej

Det är inte fel på mp3 spelaren utan felet sitter i usb controllern, den stänger inte av som den ska.

Gå hit...http://www.alltomxp.se/sajt/forum/index.ph...2.html#msg17232

Tjenare!

Jag har gått in i regedit men jag har ingen som heter bara usb utan dom heter: usbccgp, usbehci, usbhub, usbprint, usbscan, USBSTOR, usbuhc.

Vilken av dom är det jag ska lägga till DisableSelectiveSuspend?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag uppskattar verkligen din hjälp!

MEN det funkar fortfarnade inte efter dessa åtgärder..  :(

Jag ska in i veckan nu och försöka få den fixat. Är osäker på om garantin har gått ut eller ej. Men är dom shysta fixar dom den.

Nu när USB-portarna inte är på strömsnålt läge längre. Vad innebär det? Något som märks på nästa el-räkning?  ;D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu när USB-portarna inte är på strömsnålt läge längre. Vad innebär det? Något som märks på nästa el-räkning?  Glad

Nä, det gör det inte...tråkigt nog.

Strömsnålt läge innebär att datorn kan stänga av enheten om den inte används.

Lycka till i butiken... :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...