Gå till innehåll

Dubbla kataloger


göte

Recommended Posts

Hej alla och en Glad Valborg tillönskas

 

Jag har gjort följande installationer

 

Clean installation av Build 10041 från Iso-fil   svensk x64

Uppdaterat via Windows Update till build 10061

Uppdaterat via Windows Update till build 10074 idag

 

Vid alla tre tillfällena fick jag dubbla kataloger i min profil. C:\Users\Mitt namn\Katalognamnet

 

Bilder - Dokument - Filmer - Hämtade filer - Musik  finns återigen i dubbla upplagor.
Övriga kataloger i användarprofilen endast i enkel upplaga

 

Jag tog bort dom via "Delete" vid de första två tillfällena men fick tillbaka dom idag

Alla katalogerna är tomma och har så varit hela tiden då jag inte har något viktigt på den här datorn.

 

PS Under Bibliotek ligger endast en upplaga av varje men där är namnen på engelska.

 

Nästa problem:  Fick naturligtvis en katalog som heter "Windows.old" i utforskaren men kan inte hitta diskrensningsprogrammet för att ta bort den. Har detta försvunnit i W10?

 

MVH

Göte

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nädå Diskrensning finns du måste markera hårddisken för att få fram Enhetsverktyg>Hantera och där finns det tre program Optimera, Rensa Formatera. Se bild.

 

//DAson

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nädå Diskrensning finns du måste markera hårddisken för att få fram Enhetsverktyg>Hantera och där finns det tre program Optimera, Rensa Formatera. Se bild.

 

//DAson

 

 

Japp, där låg lite godis så nu är Windows Old borttagen.

 

Tack DAson för detta

 

Nu återstår dom dubbla katalogerna - mycket märkligt

 

MVH

Göte

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad är katalognamnen om du kollar med dir-kommandot i Kommandotolken?

 

Enligt dir så finns det  bara en katalog av varje och namnen är på engelska 

 

Documents - Downloads - Music - Videos - Pictures

 

Lägger jag in ett dokument i den ena av Dokument-mapparna så finns det sedan i båda

Likadant i alla dubbletterna

Verkar som det är samma mapp som finns två gånger i utforskaren under min användarprofil - märkligt

 

Göte

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, det är underligt. Jag antar att det ordnar sig om du gör en ren installation av senaste versionen.

 

Jag har gjort dessa installationer och dom måste väl betraktas som rena eller...........

 

Clean installation av Build 10041 från Iso-fil   svensk x64

Uppdaterat via Windows Update till build 10061

Uppdaterat via Windows Update till build 10074

 

Felet har alltså legat kvar och det får ju ligga till den slutgiltiga versionen kommer

 

MVH

Göta

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förlåt, med ren installation menade jag att du installerar 10074 direkt från dess ISO-fil utan att uppdatera från en tidigare version. Det verkar ju som att något har blivit fel i registret i din dator och det är inte så troligt att det rättar till sig bara genom att fortsätta uppdatera till den färdiga versionen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Testa att plocka bort från One drive, kan tänkas det ligger flera där som hämtas ned automatiskt.

 

Tyvärr, One Drive är tom på detta kontot

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Ja, det är underligt. Jag antar att det ordnar sig om du gör en ren installation av senaste versionen.

 

Hej

 

Har precis gjort en Clean installation med en 10074- iso hämtad från insiderprogrammet och

får återigen dubbla kataloger i min användarprofil

 

Valde också att formatera hd:n innan installation  -  ??????????

 

Inget annat är installerat - bara Windows 10074

 

MVH

Göte

Redigerad av göte
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...