fredde Posted October 21, 2015 Share Posted October 21, 2015 Hur vet man om det är ett säkerhetsprogram som man själv installerat som skyddar datorn eller det inbyggda i Windows 10? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kontakten Posted October 21, 2015 Share Posted October 21, 2015 Kan inte svara säkert, men på min Dator är det det säkerhetsprogram jag installerat som kommer med flest popup-varningar. Du kan också öppna säkerhetspaketet och klicka på historik, så får du vet vad det gjort. Men det kan ju vara så att dom upptäcker olika slag av hot, och på det viset samarbetar. Men det är bara en personlig teori. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
OlleBull Posted October 21, 2015 Share Posted October 21, 2015 Normalt stängs Windows Defender av i Windows 10 av exempelvis NOD32 Antivirus som jag själv använder, vilket inte var fallet när jag uppdaterade från 7 till 10. Men nu är det avstängt. Så installerar du ett eget Antivirus, bör du stänga av Defendern, dom kommer annars att skapa konflikter! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cecilia Posted October 21, 2015 Share Posted October 21, 2015 I Windows 10 är det meningen att Defender ska stängas av automatiskt när man installerar ett annat antivirusprogram. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
fredde Posted October 24, 2015 Author Share Posted October 24, 2015 Det var bara och skriva brandvägg i sökrutan så fick man genväg till fönstret som visar vilket säkerhetsprogram som är aktivt: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts