Gå till innehåll

Hur få bort appar och annat skit?


Quinnie

Recommended Posts

I startmenyn ligger massa skröpp. Hur få bort dessa om jag inte vill ha dyngan kvar? Vissa går att avinstallerar och andra är gråmarkerade vid avinstallation så inget händer. Ta exempelvis E-post. Jag använder inte skit från Microsoft när det gäller detta. Men jag får inte bort denna fjant till app. Ska man behöva gå in i regedit och ändra?

Alarms & Clock.

Film@TV

Foton

och mer sådant skräp. Bort med skiten...

 

 

Visst är Windows 10 snabbare än 7. Men vad är bättre? Man kan inte hålla koll på vad man vill uppdatera utan det bara ramlar in vare sig man vill eller inte. Nä, jag är inte nöjd. De som talar så gott om Windows 10 tror jag inte vet vad saken handlar om.

 

Alla kontakt Windows vill ha med Microsoft ett flertal gånger per dag. Har någon av er en aning om vad som skickas?

Tack för mig för stunden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om man har Pro, kan man avinstallera uppdateringen man inte vill ha.. och markera som dold så den inte installeras igen.

Jag håller med om att det är surt att inte kunna välja från början vad man vill ha etc.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I tidigare Windows-versioner har det ingått Paint, Anteckningar, Kalkylator, Ljudinspelaren osv och de har varit synliga i Start-menyn. Det är väl ingen som har hållit på och försöka avinstallera några av dem bara för att man inte använder just de små programmen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 veckor senare...

Har sett att det finns en del dubbletter och annat kvar i startmenyn, beroende på hur man uppdaterat samt uppgraderat windows 10. Det är då lätt som en plätt att bara ta bort dessa genvägar, om man nu irriteras på dem. Själv använder jag StartIsBack trots att gratisalternativ finns. Ett litet helt suveränt program, tycker i alla fall jag!

 

http://startisback.com/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...