Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad (redigerade)

Fråga.

Har skaffat F - Secure SAFE, verkar funka bra.

Men ?? har ett abbonemagn även på Malwarebytes, som gäller ett tag till.

Räcker det med F - Secure, eller skall man köra med båda ?? Kommer det att krocks i så fall.

 

Någon med erfarenhet av F - Secure.

Redigerad av Lasse B
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Malwarebytes kan anses vara ett komplement till ett säkerhetsprogram som F-Secure SAFE som du använder.

Själv använder det tillsammans med Norton Security.

Känner inte till något tillfälle där Malwarebytes krockat med ett säkerhetsprogram (antivirus).

Jag tror att du gott kan köra båda.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men ?? har ett abbonemagn även på Malwarebytes, som gäller ett tag till.

Räcker det med F - Secure, eller skall man köra med båda ?? Kommer det att krocks i så fall.

Jag skulle slänga ut båda. Skulle aldrig kontaminera Windows 10 (som din signatur säger att du använder) med sådana program.

 

Inte nog med att jag inte behöver (eller rättare, skulle behöva, om jag använde Windows) dem, mitt förtroende för utvecklare av denna typ av program är i botten. Man förväntade sig att utvecklare av ”säkerhetsprogram” skulle ta säkerhet på största allvar, och göra de egna programmen så säkra som möjligt. Så är icke fallet, vilket är extra allvarligt då dessa program körs med samma privilegier som operativsystemet självt, och kan ställa till stora problem om ett fel eller två utnyttjas i dåliga syften.

 

Jag gillar detta uttalande, av Tavis Ormandy (Project Zero), som har analyserat åtskilliga säkerhetsprogram, och hittat pinsamma brister i dem:

I get asked constantly what av to use. You're missing the point; av creates more problems than it solves, and we're overdue an av slammer.

https://twitter.com/taviso/status/708719788302831616  :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...