Gå till innehåll

Har jag för långsam uppkoppling?


-64

Recommended Posts

Vissa webbsidor och forum besöker jag dagligen. När jag skall gå ur några av sidorna, inte alla, kommer den här rutan upp:

stang-program.JPG

Man får klicka på Stäng program så blinkar det till och fungerar igen.

Beror detta på långsam uppkoppling? Jag har ADSL och abonnemanget säger 24/3, men varje gång som jag har kört Bredbandskollen blir det aldrig bättre än 19/1. Och det är som sagt bara vissa webbsidor som ger det här meddelandet.

Till er som nu tänker direkt: "Skaffa riktigt bredband!" Till er kan jag säga att detta är det snabbaste som finns på den orten där jag bor. Kommunen har startat projekt med fiber, men det krävs att en viss procent av invånarna i varje tätort, så gott som bara villor, anmäler intresse. I vårat område fattas det för dagen en (1) intresserad. Om inte någon anmäler sig så börjar inte kommunen projektera för något jobb i vårat område. Visserligen har kommunen antytt muntligen att man kan kanske göra om kraven lite. T.ex om majoriteten på en gata vill vara med, så kan man "hoppa över" dom andra som inte vill vara med på intilliggande gator även om vi intresserade inte fyller procentkvoten. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är ju det som är kul... Om folk bara förstod innebörden av "intresse" så skulle många ha fiber idag. "intresse" betyder inte att man bokar sig för något utan det hjälper förmodligen andra i området att få fiber istället.

Troligtvis så skulle en fiberledning öka värdet på fastigheten i ett område där inte flertalet har det redan medan om man uteblir så sjunker värdet istället.

 

Edit..

Jag har adsl, telias 12-24 och det suger... vi har samma bekymmer som du med fiber.

Redigerad av Venoms
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...