Arkiverat

Detta ämne är nu arkiverat och det går inte längre svara i det.

Recommended Posts

Hej,
jag har Office 365 som kom med datorn när jag köpte den, men jag vill inte ha denna Office eller prenumerera på den
men trots att jag inte aktiverat det så får jag upp hela tiden ett meddelande att det finns uppdateringar för Office
så jag tänker det är lika bra att avinstallera Office

Men jag har det på 4 olika språk

får jag det avinstallerat helt ( Office, excel, Powerpoint osv ) via kontrollpanelen ?

eller är det bättre att använda verktyget Easy Fix ?
som jag läst om här:

https://support.office.com/sv-se/article/Video-Avinstallera-Office-dc998d82-350e-432b-a09f-a5225d10b90d?ui=sv-SE&rs=sv-SE&ad=SE#ID0EAABAAA=Avskrift

tar det bort allt i office....även på de olika språken ?

 

MicrosoftOffic365.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Om du avinstallerar via Kontrollpanelen försvinner allt. Det finns troligen inget behov av specialåtgärder.

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tack för svaret....
jag förstår inte riktigt varför Microsoft så gärna vill att man använder verktyget
då det känns ganska krångligt att behöva använda det till varje språk av Office 365

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

  • Liknande innehåll

    • Av JoWa
      Utgivare: The Document Foundation
      Typ: Paket med kontorsprogram
      Länk: https://www.libreoffice.org/
    • Av MrBigSpender
      Hej,
      Jag har en bärbar dator där jag har haft Windows 7 installerat med 2 olika användare.
      Den ena användaren skapades när jag installerade en relationsdatabas.
      Under Windows 7 har det fungerat utmärkt.
      Jag har loggat in på min vanliga användare kopplat till mitt Hotmail konto.
      Nu har jag uppdaterat till Windows 10 och efter det av installerat relationsdatabasen.
      Jag använder Office 365 som jag prenumererar på.
      Nu loggar jag ju in som vanligt i Windows 10 på det konto som jag har på Hotmail.
      När jag skriver ett dokument så sparas det dokumentet under användaren som relationsdatabasen skapade, VARFÖR?
      När jag tittar på hårddisken så finns den användaren kvar den under C:\Användare\<relationsdatabasens användare>
      När jag tittar i kontrollpanelen på Användare så kan jag inte se relationsdatabasens användare?
      Ägare på filerna blir också relationsdatabasens användare?
      Hur åtgärdar jag det här?
      Kan det ha något med användarprofiler att göra?
    • Av MrBigSpender
      Hej,
      Jag har haft flera versioner av Office på min dator Office 11, Office 12, Office 14 och nu Office 16.
      Nu prenumererar jag på Office 365 (version 16).
      När jag tittar i programmappen så är de tidigare versionerna av office kvar.
      I Office 11, Office 12 mapparna finns ett fåtal filer.
      I Office 14 mappen finns en drös med filer - gissar att det är hela office
      I office 16 finns ett fåtal filer
      I kontrollpanelen under program och funktioner finns enbart Microsoft Office 365 - sv-se
      Kan jag ta bort alla mappar förutom Office 16?
      Förutom dessa program har jag även Microsoft Project 2010 och VIsio 2010 men de ligger väl utanför Office
       
    • Av calderon
      Hej alla !!
      När jag öppnar ett nytt Word dokument så ställer sej plötsligt markören längst upp i dokumentet.
      Måste ha kommit åt nån inställning men kommer inte på var jag återställer. Hjälper inte att ändra marginalerna :-(
    • Av CGD
      Vad finns det för gratis officeprogram som har svensk ordlista?
    • Av JoWa
      Uppdateringar för QuickTime för Windows har upphört, och alla som har QuickTime installerat råds att avinstallera det omgående.
      Alert (TA16-105A): Apple Ends Support for QuickTime for Windows; New Vulnerabilities Announced