Arkiverat

Detta ämne är nu arkiverat och det går inte längre svara i det.

Recommended Posts

Hej alla !!

När jag öppnar ett nytt Word dokument så ställer sej plötsligt markören längst upp i dokumentet.

Måste ha kommit åt nån inställning men kommer inte på var jag återställer. Hjälper inte att ändra marginalerna :-(

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej Calderon

Du kan visa eller dölja det tomma utrymmet högst upp och längst ner på sidan (marginalerna). För muspekaren till kanten på papperet och dubbelklicka när dubbelpilen visas,

Hoppas att det löser problemet

Britt T

Visa tomt utrymme.png

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Suveränt Britt. Jättetack. Vet som du förstår inte hur jag råkat komma vid den där inställningen ... Det var mycket irriterande varje gång man öppnade Word. NU lugna gatan igen. Tack...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

• Liknande innehåll

• Av JoWa
      Utgivare: The Document Foundation
      Typ: Paket med kontorsprogram
      Länk: https://www.libreoffice.org/
    • Av MrBigSpender
      Hej,
      Jag har haft flera versioner av Office på min dator Office 11, Office 12, Office 14 och nu Office 16.
      Nu prenumererar jag på Office 365 (version 16).
      När jag tittar i programmappen så är de tidigare versionerna av office kvar.
      I Office 11, Office 12 mapparna finns ett fåtal filer.
      I Office 14 mappen finns en drös med filer - gissar att det är hela office
      I office 16 finns ett fåtal filer
      I kontrollpanelen under program och funktioner finns enbart Microsoft Office 365 - sv-se
      Kan jag ta bort alla mappar förutom Office 16?
      Förutom dessa program har jag även Microsoft Project 2010 och VIsio 2010 men de ligger väl utanför Office

• Av IngerIM50
      Hej,
      jag har Office 365 som kom med datorn när jag köpte den, men jag vill inte ha denna Office eller prenumerera på den
      men trots att jag inte aktiverat det så får jag upp hela tiden ett meddelande att det finns uppdateringar för Office
      så jag tänker det är lika bra att avinstallera Office
      Men jag har det på 4 olika språk
      får jag det avinstallerat helt ( Office, excel, Powerpoint osv ) via kontrollpanelen ?
      eller är det bättre att använda verktyget Easy Fix ?
      som jag läst om här:
      https://support.office.com/sv-se/article/Video-Avinstallera-Office-dc998d82-350e-432b-a09f-a5225d10b90d?ui=sv-SE&rs=sv-SE&ad=SE#ID0EAABAAA=Avskrift
      tar det bort allt i office....även på de olika språken ?

• Av CGD
      Vad finns det för gratis officeprogram som har svensk ordlista?
    • Av BertL
      Innehållsförteckningen i min bok har av någon anledning bestämt sig för att bara kännas vid tre av fyra rubriknivåer. Hur får man den att kännas vid Rubrik 4? Word i Office 2010. Windows 2010. 
    • Av BertL
      Har fått en märklig bug i min bok som skall lämnas till tryck om bara några dagar. På utskrift syns den som en avstavning mitt på en rad med ett långt mellanrum mellan orddelarna. I filen är det avstånd mellan ord och markören försvinner vid eller nära avståndet. Det blir ingen skillnad för att jag visar dold text m.m. Det extra utrymmet på raden som buggen skapar är ändå tomt. Det hjälper inte att to bort text eller ens ett helt strycke. Bugen dyker upp på samma rad i alla fall.

Har Windows 2010 och Office Standard 2010, 64-bitarsversionen. Boken är på drygt 400 sidor och drygt 700 tecken med blanksteg.