Gå till innehåll

Popup-meddelanden


thomcats

Recommended Posts

Hej,

Med jämna mellanrum kräver IE 11 av mig att jag skall lämna besked om vilka tillägg, som jag vill skall köras i samband med att jag öppnar webbläsaren - detta för att göra denna snabbare initialt. Till en början svarade jag på anmodan och klickade i valen och hoppades att webbläsaren därmed "visste" till nästa gång vilka tillägg jag valt. Men jag har upptäckt att frågan kommer igen och igen och igen. Det spelar ingen roll hur många gånger jag svarar på den, frågan dyker upp som en popup i botten på skärmen och - framförallt - den går inte bort av sig själv om man ignorerar den utan den ligger kvar tills dess att jag klickar bort den manuellt. Det är till sist oerhört irriterande med denna ständiga förfrågan, som man tycker sig ha svarat på så många gånger redan.

Likaså ligger en annan förfrågan från webbläsaren kvar tills man trycker bort den och det rör huruvida man skall spara ett lösenord eller inte. Jag sparar av princip aldrig lösenord i webbläsaren och det tycker man kanske att systemet borde ha konfigurerats för nu, när jag sagt nej så många gånger. Men frågan dyker ständigt upp hela tiden och jag måste även här manuellt trycka bort den.

Se bifogade exempel.

Finns det något sätt att stänga av meddelandena eller kan man konfigurera webbläsaren att en gång för alla acceptera mina val?

Tack på förhand för råd och hjälp!

tillägg.JPG

lösenord.JPG

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet inte om det att stänga av, men jag har istället ökat tiden till 2 sekunder tillåten starttid, efter det så har jag inte fått frågan mer.  Du kan också stoppa programmet från att starta med Windows starta Systemkonfiguration genom att klicka  Windowsknappen +R  där skriver  " MSConfig " fliken autostart, avaktivera det program som inte vill ska autostarta, programmet startar ändå om du vill använda det

 

HANS

Redigerad av Hanseg
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Hej! Nu har jag själv prövat med att öka starttiden till 2 sekunder under ett tag och har inte heller fått flera pop-ups beträffande startprogram. Det var således en enkel lösning på det problemet. Den andra delen - den med lösenorden - har jag inte ännu fått bukt med.

Tack för en delseger!

^_^

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...