Gå till innehåll

Lösenord på Internet är redan sparat på ny Windows 8.1-dator


CGD
Gå till lösning Löst av si3rra,

Recommended Posts

Jag har installerat Windows 8.1 på en helt tom hårddisk.

Men när jag tar upp olika sidor med log in på nätet så är namn och lösenord redan ifyllt. Hur kan det vara det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Lösning

För att du tidigare kört Windows 8(?) tidigare och dessa lösenord som sparats är synkroniserade emot ditt Microsoft-konto och automatiskt laddats ner när du loggat in.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Det är bara det att jag inte har Microsoftkonto. Jag har inte riktigt samma korta, lätta lösenord på mina Hotmailkonton som jag har på datorn som står i mitt hem. Men jag sparar ju alla mina privata filer på annan hårddisk än Windows samt att jag flyttar alla Internetfiler till en annan disk likväl som tempfiler och swapfiler. Så det första jag gör efter det att Windows är installerat är att flytta alla dessa saker och det blir ju alltid till samma plats på någon av de övriga diskar. Jag har spridit ut det så varje disk förutom C får ta hand om något.

Men efter att det trasslade till sig flera gånger har jag nu fått alla mina program till att fungera så nu tror jag inte det blir några fler ominstallationer. Jag har ju gjort backupp på C med mitt Acronis program.

(Hur skall man stava till backup, eller mer svensk variant backupp?)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...