Gå till innehåll

Produkt-ID


Hans42

Recommended Posts

Jag tänkte fräsha upp min desktop genom att gra en återställning och ladda in ISO-filen, senaste utgåvan. Men det krävs en Produkt-ID. Den produkt-it som jag har består av 4 teckengrupper. Men det krävs tydligen 5 teckengrupper.  Betyder detta att min dator har passerat bäst före datum? Den är inköpt december 2009. ACER Aspire M3203.

Kan det möjligen vara så att man kan lägga in en femte grupp med nollor? Vill ju inte testa i blindo förståss...

 

 

 

 

Redigerad av Hans42
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du menar att du skall installera om windows 10 och har haft det på datorn tidigare så behöver du inte ange någon produktnyckel. Under installationen anger du att du saknar produktnyckel. Produktid. är numera knutet till datorns maskinvara eller att du har ett registrerat microsoftkonto där du aktiverat windows och därmed erhållit en digital licens.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Aha, som jag tolkar detta, så är det bar att köra. Det blev mishmash när jag fick stora uppdateringen, och jag tänkte köra en ominstallation med ISO-filen och börja om från början..... Det skall jag således garanterat kunna göra med min 8 år gamla Acer?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...