Gå till innehåll

Efter 1903 uppdatering talar datorn bara "engelska"


thomcats

Recommended Posts

Hej,

Har genomfört uppdatering 1903 och efter den har jag engelska som standardspråk i Explorer mode, i datorinställningar och kontrollpanelen. Jag har lagt in Svenska som standardspråk på alla ställen som jag funnit det möjligt att ändra men detta hjälper inte. Vad behövs för att jag skall återfå svenska som min standard?

Tacksam för hjälp

:unsure:

 

1.JPG

2.JPG

about.JPG

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4 timmar sedan, JoWa sade:

Jag vet inte om det är svar på din fråga, men är Lokaliserat gränssnittspaket för svenska installerat och uppdaterat?

Jag installerade det senaste gränssnittet m.m. men tyvärr gjorde det ingen som helst nytta. Jag avser nu att återgå till 1809 via min senaste sparade kopia. Även om jag inte har några som helst svårigheter med att förstå engelska, så tycker jag att det är jobbigt med en "två-språkig" dator på detta sätt. Ledsamt, tycker jag. Alla andra stora uppdateringar har gått så bra.

Hälsningar och tack igen

:mellow:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

7 minuter sedan, Cecilia sade:

Kan också vara bra att bocka för Copy your settings to Welcome screen...

Hej! Jag gjorde det. Om du tittar på bilderna jag bifogat - den andra närmare bestämt - så står där svenska i alla lägen och jag kryssade i "copy to" etc. Sedan när jag öppnade den igen, så stod mina val kvar men rutorna för "copy to" var tomma igen. Vad det nu innebär. Jag har som sagt fyllt i svenska på alla de ställen där jag kan applicera det manuellt.

Hälsningar

:mellow:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Hej thomcats!

Hade du svenska som språk tidigare utan problem, borde det ju också vara det efter uppdateringen, men jag såg konstigheter på en av mina datorer, när uppdateringen laddats ner stod det plötsligt på engelska, som det brukar, att man inte skulle stänga av datorn. Efter uppdateringar på 4 datorer har jag inte märkt några konstigheter, annat än att engelska finns med bland språk på 2 av datorerna, men det är ju bara att ta bort. I övrigt har jag bara sett allt på svenska. Uppdatering till 1903, tog däremot betydligt längre tid, än den förra stora uppdateringen gjorde 2018!

Redigerad av OlleBull
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

7 timmar sedan, OlleBull sade:

Hej thomcats!

Hade du svenska som språk tidigare utan problem, borde det ju också vara det efter uppdateringen, men jag såg konstigheter på en av mina datorer, när uppdateringen laddats ner stod det plötsligt på engelska, som det brukar, att man inte skulle stänga av datorn. Efter uppdateringar på 4 datorer har jag inte märkt några konstigheter, annat än att engelska finns med bland språk på 2 av datorerna, men det är ju bara att ta bort. I övrigt har jag bara sett allt på svenska. Uppdatering till 1903, tog däremot betydligt längre tid, än den förra stora uppdateringen gjorde 2018!

Javisst, det är ju det man tror men så blev det inte. Jag började ana oråd, precis som du, när jag såg engelska vid avstängningen och uppstarten igen och sedan när jag kom in i datorn, så visade det sig att alla administrativa meddelanden var skrivna på engelska oavsett vad jag begärt i mina språkinställningar. Du hade alltså en bättre deal än jag hade. I min dator talade fortfarande alla svenska appar svenska och det blev en väldig "svengelsk" blandning av alltihop som jag inte kände för att arbeta med. Därför har jag nu gått tillbaka till version 1809, som fungerat oklanderligt och jag får väl vänta på nästa uppmaning till uppdatering och titta lite på vad den kan bjuda på. Skulle nog gärna vilja se att en del patchar appliceras och problem löses innan jag gör ett nytt försök.

:rolleyes:

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

thomcats!

Du har inte tänkt på att använda verktyget via ett USB och köra in 1903 . Själv har jag alltid en sådan ISO ifall det blir strul, liggande på ett USB. En sådan installation går som regel snabbare, mot att ta det via update, det är du som bestämmer, bara ett tips. Lycka till!

https://www.microsoft.com/sv-se/software-download/windows10

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

54 minuter sedan, OlleBull sade:

thomcats!

Du har inte tänkt på att använda verktyget via ett USB och köra in 1903 . Själv har jag alltid en sådan ISO ifall det blir strul, liggande på ett USB. En sådan installation går som regel snabbare, mot att ta det via update, det är du som bestämmer, bara ett tips. Lycka till!

https://www.microsoft.com/sv-se/software-download/windows10

Tack för tipset! Jag skall komma ihåg det. Just nu så känner jag inte alls för 1903 - men det blir kanske bättre så småningom!

:D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...