Lasse B Posted October 5, 2021 Posted October 5, 2021 Fattar inte vad jag går in, när jag skall göra en ren installation av W11, med programvaran på USB. Tacksam för ett svar. Lasse Quote
DAson Posted October 5, 2021 Posted October 5, 2021 Om du ska göra botbart USB-minne så kan du använda dig av Rufus som kan hämtas härifrån https://rufus.ie/sv/ Quote
Lasse B Posted October 5, 2021 Author Posted October 5, 2021 Nu fattar jag nog inte, har laddat ner programvaran på ett USB. Quote
Cecilia Posted October 5, 2021 Posted October 5, 2021 Om du menar att du har installationsprogrammet för Windows 11 på ett USB-minne så är nästa steg att starta datorn från USB-minnet. Om det inte sker automatiskt får du använda datorns (BIOS/UEFI) bootmeny. I alla fall när det gällde Windows 10 så skrev Microsoft en hel del om det på sidan man hämtar Windows 10 på. Om det inte står det på sidan för Windows 11 så kolla på nerladdningssidan för Windows 10. Quote
IT doktorn Posted October 5, 2021 Posted October 5, 2021 Har du laddat ned det via Microsoft sida och valt lägga det på minnet? sen startar du om datorn och bootar upp det på USB-minnet via F2, F12 eller vad som gäller för din dator och följer anvisningarna under installationen. om inte det fungerar tankar du ned ISO-filen och använder Rufus som Dason säger. Quote
Lasse B Posted October 5, 2021 Author Posted October 5, 2021 OK, verkar funka. Tack för hjälpen. Quote
Recommended Posts