Lasse B Posted November 3, 2021 Posted November 3, 2021 (edited) Fråga. Vilket är att rekommendera, att använda Intel Support assistans för Intels drivrutiner med mera, eller vänta på uppdateringar från Windows Update ?? Skall formatera om datorn senare i dag, hade Intels Support Assistans installerat , men det verkade vara knas med den, den skulle skanna systemet, men den höll på länge, länge utan att något har hänt, därför denna fråga. Har Windows 11. Tacksam för tips. Edited November 3, 2021 by Lasse B Quote
Turbopump Posted November 3, 2021 Posted November 3, 2021 Jag skulle välja att installera den senaste versionen av Intels support assisten om jag nyinstallerar windows. Jag har haft goda erfarenheter av den. Den uppdateras då och då så man behöver ha den senaste om det ska fungera som tänkt. Intel® Driver & Support Assistant Quote
Lasse B Posted November 3, 2021 Author Posted November 3, 2021 Tackar, jag har den senaste, samma som du skickade, men något är tokigt, den skannar efter nytt, och håller på, ca 30 minuter innan jag stängde av. Måste vara något fel. Men det kanske det blir bättre när jag formaterat om datorn. Quote
Lasse B Posted November 3, 2021 Author Posted November 3, 2021 (edited) Har formerat om nu, samma sak med Intel Support Assistans, skannar systemet, har hållit på i 30 minuter, står skannar systemet. Lämnar det nu. Avvaktar uppdateringar från Windows Update istället. Någon med samma problem ?? Edited November 3, 2021 by Lasse B Quote
Lasse B Posted February 12, 2022 Author Posted February 12, 2022 (edited) Fråga, ang. grafik drivrutiner, med mera från Intel. Pratar man med HP, säger dom att det är bäst att ta hem dessa via Windows Update, för att då skall dom vara testad och klara, visserligen kanske inte den senaste då. Pratar man med andra, tycker dom att man skall ta hem direkt från Intel, för att få de senaste uppdateringarna, när det gäller uppdateringar. Min senaste drivrutin från HP, kom i mars 2021, 27,20,100,8984. Finns nyare från Intels hemsida, om man nu skall hämta där istället. Någon som vet vad, vad som är bäst, tacksam för ett svar. Mvh Lasse B Edited February 12, 2022 by Lasse B Quote
Cecilia Posted February 12, 2022 Posted February 12, 2022 Båda alternativen är bra och vad som är bäst för dig är ju svårt att veta för någon annan. Egentligen finns det väl sällan något behov av att uppdatera drivrutiner om man inte har något problem eller kan se i beskrivningen av den nya versionen att det är något som är viktigt. Finns ju även alternativet att hämta drivrutiner från datortillverkaren. Quote
Lasse B Posted February 12, 2022 Author Posted February 12, 2022 Tack Cecilia för ett bra svar, går på ditt förslag. Ha en bra dag. Lasse B Quote
Recommended Posts