Gå till innehåll

Skrivare


CGD

Recommended Posts

Jag har haft två Canon Pixma skrivare, 4000 och 4850. Båda var helt okej och fungerade bra ända tills de plötsligt sluta fungera. Har Canon en pappersräknare i sina skrivare? Nu har jag en Canon TS705 och den är en stor besvikelse. Det är oftast problem med att skriva ut. Utskrifter som inte är läsbara och nu helt blanka sidor. Så man skulle ju kunna gissa att det är bläcket eller de mekaniska delar som har med bläcket att göra. Jag har köpt bläck från NordicInk och har använt samma sorts bläck i alla skrivarna.

Så nu funderar jag på att köpa en ny skrivare, en som faktiskt skriver ut när jag behöver en utskrift. Några bra förslag på skrivare? Jag vill ju gärna att den ska klara det som Canon gjort. Dubbelsidiga utskrifter och utskrifter på skivor. Men helst ingen skanner eftersom jag redan har en skanner.

PS. Någon annan som har problem med just en Canon TS705. Tilläggas kan att när den väl skriver ut så blir både foton och text mycket bra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har en Canon TS8051 som jag haft några år och den har fungerat klanderfritt. Jag har varit noga med att bara använda Canons eget bläck som är dyrare än "kompabilitetsbläck". För många år sedan och med annan skrivare använde jag inte originalbläck och upplevde att jag hade diverse problem med utskrifterna.

Jag köper alltid bläcket via nätet och kollar alltid prisjakt innan var respektive bläckpatron (original)  är billigast. 

Redigerad av Turbopump
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...