Gå till innehåll

Roliga avigheter


Mikael63

Recommended Posts

Jag uppskattade inte Höglund så mycket när han var aktiv. Men karln hade en hel del pärlor.

Kul att minst en yngre förmåga (Ellen Sundberg) gjorde en hel coverplatta för flera år se:

 

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 veckor senare...
  • 2 veckor senare...

Kan man ana att någon har varit lite för mån om att vara inkluderande? "Tredje man" är ju ett etablerat begrepp. Men "Tredje person"  känns som om någon har gått lite för många chefskurser.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4 timmar sedan, MH_ sade:

Kan man ana att någon har varit lite för mån om att vara inkluderande? "Tredje man" är ju ett etablerat begrepp. Men "Tredje person"  känns som om någon har gått lite för många chefskurser.

Första, andra och tredje person är en grammatisk term, lånad från den latinska grammatiken. Ordet person är förstås också det lånat från latin, persōna, med grundbetydelsen ’mask’, ’roll’, troligen av etruskiskans phersu ’mask’. 🎭

Tredje man är en juridisk term.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 veckor senare...
  • 2 veckor senare...
Postad (redigerade)

image.png.a6eb829462e703d5caf7b0c6bd82660e.png

Hoppsan. Jag känner till en hel del kraftverk som till vissa delar ligger under vatten även i Sverige. Jag har även arbetat i ett sådant, 80 meter under marknivå.

Redigerad av Mikael63
expressen.se
  • Like 3
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I vintras var det alltjämt sextusen. 🚶‍♀️🚶‍♂️

Så många steg ska du gå för att maxa hälsovinsten – egentligen Vetenskapsradion Forskarliv

De tiotusen stegen har inte någon vetenskaplig grund, utan härstammar från marknadsföringen av en japansk stegräknare, som kunde räkna tiotusen steg. 🙃 🤔

  • Like 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, Thirteen sade:

 

Skrmbildfrn2023-08-0916-47-58.thumb.png.3e12c2ed570572852a6f6c3935534367.png

Väldigt exakta siffror. Undra vad som händer om man inte tar de sista sju eller trettiosju stegen?

Såg det för en timme sen på nyheterna och tänkte ungefär likadant. Jag tror det där är mest svammel i syfte att ge folk som mest sitter stilla en morot för att lättare ta sig ut.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...