Gå till innehåll

2 klick på Av/På symbolen för att kunna stänga av


Japanmannen

Recommended Posts

Jag har samma sak i en av mina datorer.
Det uppstår dock först när jag öppnar några program och sedan stänger ned dem före avstängning.

Startar jag datorn, hämtar e-post och sedan stänger av datorn uppstår inte den knepigheten. För tillfället söker jag efter en lösning då fenomenet är irriterande.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är en bugg i Windows 11 som upptäcktes redan i början av januari i år.
Microsoft jobbar på det men har ingen lösning ännu på problemet.

Genom att använda DISM-kommando finns det en möjlighet att tillfälligt få bort problemet.

Nu är det bara att invänta en uppdatering så snart Microsoft löst felet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Verkar vara ganska många som upplever problemet med att behöva klicka dubbelt men har aldrig stött på det själv. Enligt Microsoft är det fixat i build 22538 och senare, https://aka.ms/AAg3u27. Med tanke på att Windows 11 22H2 är build 22621 borde det vara åtgärdat efter uppgradering. Vilken version av Windows 11 kör du? 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

22H2 har varit "färdigt" ett tag med ett antal uppdateringar, även om det officiellt endast är släppt för "Insider for Business" men finns att ladda hem som ISO via Microsofts Insider-nedladdningssida.

Releasing Windows 11, version 22H2 to the Release Preview Channel | Windows Insider Blog och se även byggena med 22621 på Flight Hub - Windows Insider Program | Microsoft Docs

Har själv kört 22621 ett tag och det fungerar väldigt bra. Det är såklart tidigt ännu så vill man vara på säkra sidan så invänta officiellt släpp senare i höst.

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

On 2022-07-25 at 22:55, Andreas Stenhall sade:

22H2 har varit "färdigt" ett tag med ett antal uppdateringar, även om det officiellt endast är släppt för "Insider for Business" men finns att ladda hem som ISO via Microsofts Insider-nedladdningssida.

Releasing Windows 11, version 22H2 to the Release Preview Channel | Windows Insider Blog och se även byggena med 22621 på Flight Hub - Windows Insider Program | Microsoft Docs

Har själv kört 22621 ett tag och det fungerar väldigt bra. Det är såklart tidigt ännu så vill man vara på säkra sidan så invänta officiellt släpp senare i höst.

Antar att jag behöver regga mig som Insider mig för att kunna ladda ner 22H2 ISO filen?

En av mina Windows 11 datorer använder jag i stort sett som testmaskin. Det var några år sedan jag var betatestare (bl.a. Vista), kunde vara kul och testa igen. :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...