Gå till innehåll

EJ gratis program som sparar personliga filer innan byte av windows & dator


Cacke

Recommended Posts

On 2022-09-18 at 06:36, Cacke sade:

Söker ett bakup program som blottar alla filer som man skapat och laddat ner. Man ska kunna installera de på flera datorer eftersom jag måste betala för de och sen frågar människor om hjälp av mig.

Menar du att programmet ska skilja på filer som användare sparat, skilja dem från alla övriga filer? Räcker det inte med att veta vilka mappar man sparar filer i och kopiera dem till något externt media.

Vad menar du med att människor frågar om hjälp? Betyder förstås just det, frågar om hjälp, men du verkar avse något mer specifikt.
 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

On 2022-09-18 at 06:36, Cacke sade:

Söker ett bakup program som blottar alla filer som man skapat och laddat ner. Man ska kunna installera de på flera datorer eftersom jag måste betala för de och sen frågar människor om hjälp av mig. 

Jag ska måste köpa ett windows & bakup 

 

Du ställer frågan med ett bakvänt tänk, hur kan "programmet" veta ifall filer som användarna sparat i mappar, utanför sin profil och utanför datorns delade mappar, verkligen tillhör den användaren?

OBS! Att om datorn har flera användare (= flera användarkonton) då kan inte det ena kontot "se" eller komma åt den andras filer... Hur har du tänkt att ett program skulle kunna skilja på vilka filer den enda användaren sparat huller om buller mot en annan användare som också sparat filer huller om buller?

Tyvärr är det alltför vanligt att privatpersoner alltid loggar in på sina datorer med ett administratörskonto, vilket tillåter användaren att spara filer lite varsomhelst på hårddisken (de behöver ju bara svara OK i UAC-prompten, så får de behörighet att spara var som helst)  (Här finns ditt problem!)

Om användarna endast har sparat filer i sin användarmapp (C:\Users\*namn*) då blir det så otroligt mycket lättare att "hitta" och säkerhetskopiera deras sparade/skapade filer.. Så som man gör om man använder datorn som en vanlig användare.. 

Något program som per automatik kan identifiera en användares alla filer sparade huller om buller på hårddisken finns nog inte..

Redigerad av WindowsPro
  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...